Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakvikt...(hjälp)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="combatspenat" data-source="post: 604085" data-attributes="member: 49992"><p>När jag arbetat som snowboardinstruktör och man fått surfare som för första gången lär sig att åka snowboard brukar det lättaste sättet att bli av med bakvikten vara att låta dem åka med "fel" fot fram. alltså åker de med vänster fot fram på surf så får det köra höger fot fram på snowboard, detta har funkat för alla jag kört det med och det rör sig om ett 40tal personer. Jag Brukar föredra att man svänger med hjälp av framfoten, för att göra en "hälsväng" så vrider du den främre foten inne i booten så att du känner lilltån trycka på utsidan av booten och du känner att insidan av hälen trycker på insidan av booten. detta räcker för att svänga brädan. på "tåsvängen" så gör du liknade röresle då du vrider foten i booten så trycket kommer på stortån och utsidan av hälen. Annars så brukar det vara ganska bra att hoppa för att komma i rätt possition, då menar jag små skutt i pisten så du lättar från marken med några CM.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="combatspenat, post: 604085, member: 49992"] När jag arbetat som snowboardinstruktör och man fått surfare som för första gången lär sig att åka snowboard brukar det lättaste sättet att bli av med bakvikten vara att låta dem åka med "fel" fot fram. alltså åker de med vänster fot fram på surf så får det köra höger fot fram på snowboard, detta har funkat för alla jag kört det med och det rör sig om ett 40tal personer. Jag Brukar föredra att man svänger med hjälp av framfoten, för att göra en "hälsväng" så vrider du den främre foten inne i booten så att du känner lilltån trycka på utsidan av booten och du känner att insidan av hälen trycker på insidan av booten. detta räcker för att svänga brädan. på "tåsvängen" så gör du liknade röresle då du vrider foten i booten så trycket kommer på stortån och utsidan av hälen. Annars så brukar det vara ganska bra att hoppa för att komma i rätt possition, då menar jag små skutt i pisten så du lättar från marken med några CM. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakvikt...(hjälp)
Tillbaka
Topp