Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakvikt...(hjälp)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 606237" data-attributes="member: 92637"><p>Jag upplevde ingen bakåtvikt när jag började åka snowboard troligen pga. skateboard och rampåkning som barn. Däremot när jag började åka switch fick jag denna känsla. Jag insåg dock fort vad felet var och det är att kroppen instinktivt försöker stå plant med horisonten istället för plant med backens lutning.</p><p></p><p>Tänk inte att du ska framåtvikt för då kommer du stå som en ostkrok och ändå ha ben/höftparti bakåt på brädan. Tänk att du ska stå centrerad på brädan i förhållande till backens lutning och ta lite fart, det kommer ordna sig efter ett åk!</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 606237, member: 92637"] Jag upplevde ingen bakåtvikt när jag började åka snowboard troligen pga. skateboard och rampåkning som barn. Däremot när jag började åka switch fick jag denna känsla. Jag insåg dock fort vad felet var och det är att kroppen instinktivt försöker stå plant med horisonten istället för plant med backens lutning. Tänk inte att du ska framåtvikt för då kommer du stå som en ostkrok och ändå ha ben/höftparti bakåt på brädan. Tänk att du ska stå centrerad på brädan i förhållande till backens lutning och ta lite fart, det kommer ordna sig efter ett åk! Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bakvikt...(hjälp)
Tillbaka
Topp