Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Bali/surf
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Teddo" data-source="post: 46016" data-attributes="member: 32828"><p>Jag var där och Surfade i december förra året och oktober/november året innan. Vädret var ganska snarlikt under dessa perioder. </p><p></p><p>Bra tips som sagt ovan - köp Lonely Planet.</p><p></p><p>Här är sånt som inte står i boken:</p><p></p><p>Åk alltid de ljusblå taxibilarna (Bali Taxi), av de andra kan man bli blåst. Åk alltid med taxameter om du inte ska lite längre och vet vad du bör betala och kan pruta ned priset.</p><p></p><p>Var försiktig med att fylla i frågeformulär av folk på gatan eller på restauranger. De försöker ofta lura dig att du vunnit nåt i en utlottning - ange aldrig vilket hotell du bor på i såna sammanhang.</p><p></p><p>Om du hyr bil så får du vara beredd på att polisen kommer att stoppa dig och kräva olika avgifter som är rena mutor. Vi fick t.ex. betala en avgift för att ha tre surfbrädor på taket. Precis som i de flesta sammanhang på Bali så går det att pruta även här. Ett bättre alternativ tycker jag är att hyra bil med egen chaufför. Man kan inte vara ute på Kuta en timme utan att få 10 pers som erbjuder "transport". Det är bara att pruta stenhårt. 300-400 för en hel dag är nog normalt. Det är ju bra att få en guide på köpet också. </p><p></p><p>Det krävs att man har internationellt körkort på Bali - de kör som dårar och på fel sida av vägen.</p><p></p><p>Köp DVD:er! 15 spänn styck i de flesta butiker. De nyaste biofilmerna är dock såklart av eländing kvalitet, men annars har jag inte blivit besviken.</p><p></p><p>Packa Imodium eller Travello - jag har inte varit där utan att få "Bali-belly".</p><p></p><p></p><p>Hör av dig om du vill ha boendetips osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Teddo, post: 46016, member: 32828"] Jag var där och Surfade i december förra året och oktober/november året innan. Vädret var ganska snarlikt under dessa perioder. Bra tips som sagt ovan - köp Lonely Planet. Här är sånt som inte står i boken: Åk alltid de ljusblå taxibilarna (Bali Taxi), av de andra kan man bli blåst. Åk alltid med taxameter om du inte ska lite längre och vet vad du bör betala och kan pruta ned priset. Var försiktig med att fylla i frågeformulär av folk på gatan eller på restauranger. De försöker ofta lura dig att du vunnit nåt i en utlottning - ange aldrig vilket hotell du bor på i såna sammanhang. Om du hyr bil så får du vara beredd på att polisen kommer att stoppa dig och kräva olika avgifter som är rena mutor. Vi fick t.ex. betala en avgift för att ha tre surfbrädor på taket. Precis som i de flesta sammanhang på Bali så går det att pruta även här. Ett bättre alternativ tycker jag är att hyra bil med egen chaufför. Man kan inte vara ute på Kuta en timme utan att få 10 pers som erbjuder "transport". Det är bara att pruta stenhårt. 300-400 för en hel dag är nog normalt. Det är ju bra att få en guide på köpet också. Det krävs att man har internationellt körkort på Bali - de kör som dårar och på fel sida av vägen. Köp DVD:er! 15 spänn styck i de flesta butiker. De nyaste biofilmerna är dock såklart av eländing kvalitet, men annars har jag inte blivit besviken. Packa Imodium eller Travello - jag har inte varit där utan att få "Bali-belly". Hör av dig om du vill ha boendetips osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Bali/surf
Tillbaka
Topp