Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bandit 1 vs Monster 75
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rike" data-source="post: 62861" data-attributes="member: 36144"><p>Hej. Nu har jag testat och har svart på vitt vilken skida jag upplever som mest givande av Monster 75 och Bandit 1. </p><p></p><p>Vinnare med hästlängder är:</p><p></p><p>Bandit 1!</p><p></p><p>Detta kunde min bror och jag kora efter en dag i svensk nysnö.</p><p></p><p>Rossin är betydligt kvickare och laddar omedelbart in i kortsväng samtidigt som den bär bra i svenskt puder. Skidan upplevs som fantastiskt lättsvängd/kvick och detta utan att vara fladdrig. Jag undrar om inte Monster levt länge på myten om dess förträfflighet? Nu är förvisso Monster 75:an 5 mm bredare i midjan men det är inte hela sanningen. Monster är en tyngre och segare skida som inte är lika snabb från kant till kant. Inte ens i långa skärande svängar klarade Monster att slå B1 på fingrarna. Nu är detta en ytterst personlig recension. Jag har emellertid stått på telisar sedan tretton år tillbaka, så lite kunskaper tycker jag mig ha.</p><p></p><p>Hade och God fortsättning/Rike</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rike, post: 62861, member: 36144"] Hej. Nu har jag testat och har svart på vitt vilken skida jag upplever som mest givande av Monster 75 och Bandit 1. Vinnare med hästlängder är: Bandit 1! Detta kunde min bror och jag kora efter en dag i svensk nysnö. Rossin är betydligt kvickare och laddar omedelbart in i kortsväng samtidigt som den bär bra i svenskt puder. Skidan upplevs som fantastiskt lättsvängd/kvick och detta utan att vara fladdrig. Jag undrar om inte Monster levt länge på myten om dess förträfflighet? Nu är förvisso Monster 75:an 5 mm bredare i midjan men det är inte hela sanningen. Monster är en tyngre och segare skida som inte är lika snabb från kant till kant. Inte ens i långa skärande svängar klarade Monster att slå B1 på fingrarna. Nu är detta en ytterst personlig recension. Jag har emellertid stått på telisar sedan tretton år tillbaka, så lite kunskaper tycker jag mig ha. Hade och God fortsättning/Rike [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bandit 1 vs Monster 75
Tillbaka
Topp