Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bandit B Squad eller B Squad Pro ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 336256" data-attributes="member: 15091"><p>Utter: Midja och längd är ju inte allt. Även monteringspunkt (där skiljer Scratch BC och B4 sig en hel del åt), spann, flex, nose- och tailform m.m. spelar ju också in.</p><p>Kanske också ska tilläggas att JockeSki jämförde den gamla Scratch BC (med 90 mm i mijdan) med B4 (med 94 mm i midjan).</p><p></p><p>Huvudfrågan: Jag har kört B-Squad Pro 189 cm samt B4 185 cm men inte B-Squad 184 cm. B-Squad har jämfört med sin föregångare, B4, genomgått en hel del ändringar i både mått och uppbyggnad. När Ross bytte Bandix XXX till B3 och nu förra året till B4 så har det mest rört sig om kosmetiska uppdateringar.</p><p>Med tanke på din ringa vikt och att du bekskriver dig själv som nybörjare i det opistade tycker jag att ett inköp av ett par B-Squad Pro vore helt värdelöst, om du inte har för vana att åka runt på två spett, för det är just vad de är. Styvare skida får man leta efter, kanske Blizzard Sigma Titan Pro då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 336256, member: 15091"] Utter: Midja och längd är ju inte allt. Även monteringspunkt (där skiljer Scratch BC och B4 sig en hel del åt), spann, flex, nose- och tailform m.m. spelar ju också in. Kanske också ska tilläggas att JockeSki jämförde den gamla Scratch BC (med 90 mm i mijdan) med B4 (med 94 mm i midjan). Huvudfrågan: Jag har kört B-Squad Pro 189 cm samt B4 185 cm men inte B-Squad 184 cm. B-Squad har jämfört med sin föregångare, B4, genomgått en hel del ändringar i både mått och uppbyggnad. När Ross bytte Bandix XXX till B3 och nu förra året till B4 så har det mest rört sig om kosmetiska uppdateringar. Med tanke på din ringa vikt och att du bekskriver dig själv som nybörjare i det opistade tycker jag att ett inköp av ett par B-Squad Pro vore helt värdelöst, om du inte har för vana att åka runt på två spett, för det är just vad de är. Styvare skida får man leta efter, kanske Blizzard Sigma Titan Pro då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bandit B Squad eller B Squad Pro ?
Tillbaka
Topp