Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bandit B Squad eller B Squad Pro ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 336274" data-attributes="member: 49358"><p>Helt rätt. Den sitter som gjutet i pisten med. Men i pudret kräver den bra med fart för att den ska flyta medan andra puderlagg flyter bättre. Vad jag gillar med Squaden är dess förmåga att ALDRIG hooka i snön, EVER! Sharknosen är det bästa på hela skidan då den gör att skärningen sitter längre ner på skidan vilket gör den "rakare" fast ända med mer shape än om den skulle haft samma radie fast "fulllängds" skärning (?). Jag älskar dom som attan. Kör sj på 189pro och va totalt livrädd första gångerna man åkte riktigt brant. Men när man vant sig vid att åka snabbare än vad man annars vågat sig på så finner man skidorna roliga, kvicka, lätta och framförallt trygga! Dom beter sig jämt som man tror att dom ska göra tack vare dess genomgående styvhet. Så ska du åka mkt (90 dagar+) så bör du gå på en pro modell istället då du får ut mer av den efter du fått igång benen. Om inte, köp 184...som sagt. Sleep well cykelställ! Over and out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 336274, member: 49358"] Helt rätt. Den sitter som gjutet i pisten med. Men i pudret kräver den bra med fart för att den ska flyta medan andra puderlagg flyter bättre. Vad jag gillar med Squaden är dess förmåga att ALDRIG hooka i snön, EVER! Sharknosen är det bästa på hela skidan då den gör att skärningen sitter längre ner på skidan vilket gör den "rakare" fast ända med mer shape än om den skulle haft samma radie fast "fulllängds" skärning (?). Jag älskar dom som attan. Kör sj på 189pro och va totalt livrädd första gångerna man åkte riktigt brant. Men när man vant sig vid att åka snabbare än vad man annars vågat sig på så finner man skidorna roliga, kvicka, lätta och framförallt trygga! Dom beter sig jämt som man tror att dom ska göra tack vare dess genomgående styvhet. Så ska du åka mkt (90 dagar+) så bör du gå på en pro modell istället då du får ut mer av den efter du fått igång benen. Om inte, köp 184...som sagt. Sleep well cykelställ! Over and out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bandit B Squad eller B Squad Pro ?
Tillbaka
Topp