Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bandit B Squad eller B Squad Pro ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 341518" data-attributes="member: 61849"><p>Hihi, Jag tycker att PNyberg snackar om en EHP 193?! kanske en med Salomon 920 på?!</p><p></p><p>Nej men för att vara seriös och ge mina 2 öre på ursprungsfrågan så tror jag inte att man ska välja mellan B-Squad och B-Squad pro. Det ena är en bred racingskida som är gjord för de som kräver och klarar av det absolut vassaste och styvaste tänkbara. Inte på det sättet som när man går till skiduthyrningen i Åre och ber om det styvaste de har utan man ska ha åkt tillräckligt mycket och vara tillräckligt målmedveten vör att veta hur man måste åka för att ha ut något av skidan. Man kan lägga super-g svängar i puckelpist med den skidan om man har ben/kroppskonstiution/psyke för det. Hade b-squad pro varit 205 lång så är det inte mycket som skiljer den från en super-g skida förutom att den är 40mm bredare.</p><p></p><p>Däremot den vanliga B-Squaden är en väldigt lättåkt och mycket bra bred allroundskida som passar för de flesta även de som är helt nya på offpiståkning. Att den är vanlig som uthyrningsskida hos heli-ski bolag för de som inte har egen offpistutrustning säger en del om allsidigheten. Skillnaden mellan B-Squad och pro är inte bara ett steg upp utan de är nästan i varsin ände av skalan.</p><p></p><p>Så för att få en slutsats på det hela, bestäm dig för vilken typ av åkare du är och vilken skidtyp du behöver. Jag tror inte att många behöver en B-squad pro men däremot tror jag att en hel del som köper/provar inte har så himla kul på den. Ganska brant inlärningskurva om man säger så. När jag provade så svängde de åt fel håll för mig till exempel. Bestämmer du dig för en B-squad pro jämför med andra skidor i det segmentet och vice versa för vanliga B-squaden.</p><p></p><p>hoppas mina tankar kan vara till nån nytta för någon eftersom rätt mycket redan sagts av det jag sammanfattade här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 341518, member: 61849"] Hihi, Jag tycker att PNyberg snackar om en EHP 193?! kanske en med Salomon 920 på?! Nej men för att vara seriös och ge mina 2 öre på ursprungsfrågan så tror jag inte att man ska välja mellan B-Squad och B-Squad pro. Det ena är en bred racingskida som är gjord för de som kräver och klarar av det absolut vassaste och styvaste tänkbara. Inte på det sättet som när man går till skiduthyrningen i Åre och ber om det styvaste de har utan man ska ha åkt tillräckligt mycket och vara tillräckligt målmedveten vör att veta hur man måste åka för att ha ut något av skidan. Man kan lägga super-g svängar i puckelpist med den skidan om man har ben/kroppskonstiution/psyke för det. Hade b-squad pro varit 205 lång så är det inte mycket som skiljer den från en super-g skida förutom att den är 40mm bredare. Däremot den vanliga B-Squaden är en väldigt lättåkt och mycket bra bred allroundskida som passar för de flesta även de som är helt nya på offpiståkning. Att den är vanlig som uthyrningsskida hos heli-ski bolag för de som inte har egen offpistutrustning säger en del om allsidigheten. Skillnaden mellan B-Squad och pro är inte bara ett steg upp utan de är nästan i varsin ände av skalan. Så för att få en slutsats på det hela, bestäm dig för vilken typ av åkare du är och vilken skidtyp du behöver. Jag tror inte att många behöver en B-squad pro men däremot tror jag att en hel del som köper/provar inte har så himla kul på den. Ganska brant inlärningskurva om man säger så. När jag provade så svängde de åt fel håll för mig till exempel. Bestämmer du dig för en B-squad pro jämför med andra skidor i det segmentet och vice versa för vanliga B-squaden. hoppas mina tankar kan vara till nån nytta för någon eftersom rätt mycket redan sagts av det jag sammanfattade här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bandit B Squad eller B Squad Pro ?
Tillbaka
Topp