Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bandit B2 el. B3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 168932" data-attributes="member: 46762"><p>Oj, jag måste nog hålla med Peter där, hur kan du tycka att en 174 är för lång? Banditserien är ju faktiskt friåkningsskidor och inga pistcarvers, även om de flesta nog tjänstgör som sådana... Iofs väger du ganska lite för din längd, men du säger ju att du är en normalavancerad åkare (skumt ord) så jag hade nog rekommenderat 174. Jag är själv 174, väger runt 70 beroende på kosthållning och jag kör på Scratch BC i 178. Jag har inte kört B3 men jag kan tro att BC är relativt lik B3 i styvhet, dock lite bråkigare pga. dimensionerna... </p><p></p><p>Glöm inte: en ny skida kan kännas lång och bökig i början, om du köpt en längre skida än förra dvs., men så fort du vant dig och kännt fördelarna av den extra längden kommer du inte ångra dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 168932, member: 46762"] Oj, jag måste nog hålla med Peter där, hur kan du tycka att en 174 är för lång? Banditserien är ju faktiskt friåkningsskidor och inga pistcarvers, även om de flesta nog tjänstgör som sådana... Iofs väger du ganska lite för din längd, men du säger ju att du är en normalavancerad åkare (skumt ord) så jag hade nog rekommenderat 174. Jag är själv 174, väger runt 70 beroende på kosthållning och jag kör på Scratch BC i 178. Jag har inte kört B3 men jag kan tro att BC är relativt lik B3 i styvhet, dock lite bråkigare pga. dimensionerna... Glöm inte: en ny skida kan kännas lång och bökig i början, om du köpt en längre skida än förra dvs., men så fort du vant dig och kännt fördelarna av den extra längden kommer du inte ångra dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bandit B2 el. B3
Tillbaka
Topp