Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bära skidorna diagonalt eller på sidrona?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 219802" data-attributes="member: 33485"><p>Har för närvarande en dakine helipro där man bär skidorna på diagonalen. Jag trivs hur bra som helst med detta förutom när man traverserar åt vänster (på väg upp) då mina förhållandevis långa (195) skidor tar i backen när det brantar på och man själv sjunker ner.</p><p>Detta är dock enda nackdelen jag funnit med att bära skidorna på detta sätt.</p><p></p><p>Huruvida skidorna slår i när du har de på sidorna på switchen har jag själv ingen större erfarenhet av men för min vän som jag allt som oftast åker tillsammans med så fungerar det utmärkt att ha skidorna på sidan av säcken, topparna lutar lite innåt så tailarna hamnar lite utanför benen. Dock är det bökigare (enligt mig) att ha fästa skidorna på sidorna av en ryggsäck.</p><p></p><p>Summa sumarum: Det spelar ingen större roll hur man bär dem, man får trivas med det man vill och precis som mike här ovan skriver går det att bära skidorna på båda sätten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 219802, member: 33485"] Har för närvarande en dakine helipro där man bär skidorna på diagonalen. Jag trivs hur bra som helst med detta förutom när man traverserar åt vänster (på väg upp) då mina förhållandevis långa (195) skidor tar i backen när det brantar på och man själv sjunker ner. Detta är dock enda nackdelen jag funnit med att bära skidorna på detta sätt. Huruvida skidorna slår i när du har de på sidorna på switchen har jag själv ingen större erfarenhet av men för min vän som jag allt som oftast åker tillsammans med så fungerar det utmärkt att ha skidorna på sidan av säcken, topparna lutar lite innåt så tailarna hamnar lite utanför benen. Dock är det bökigare (enligt mig) att ha fästa skidorna på sidorna av en ryggsäck. Summa sumarum: Det spelar ingen större roll hur man bär dem, man får trivas med det man vill och precis som mike här ovan skriver går det att bära skidorna på båda sätten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bära skidorna diagonalt eller på sidrona?
Tillbaka
Topp