Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
barmarksträning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MSj" data-source="post: 6702" data-attributes="member: 12831"><p>Lite tips på övningar som är bra inför kommande skidsäsong. Kör mycket benböj, som bygger upp benen på ett bra sätt. Benspark är också en övning, som hjälper dig att inte få mjölksyra så snabbt. Får man mjölksyra, så är oftast dagen aningen förstörd, men det också ett bevis på att dagen har tillbringas på bästa sätt, på fjället.</p><p></p><p>För att bygga upp rygg och mage, så kan jag rekommendera marklyft och vanliga situps. Det är dock viktigt att inte lyfta "fel", speciellt när det gäller marklyft. Stor risk för att tunga lyft leder till skador. Finns mycket bra tips i Åka skidor på bra övningar.</p><p></p><p>För att få upp "flåset", föredrar jag också MTB. Hatar nämligen att springa. </p><p></p><p>Bästa hjälpen för att en så bra uppladdning inför nästa säsong, är en träningskamrat. En person att "tävla" emot, så att ni kan kontrollera varandra och främst "peppa" varandra. </p><p></p><p>Hoppas att den stundande skidsäsongen blir något utöver det vanliga!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MSj, post: 6702, member: 12831"] Lite tips på övningar som är bra inför kommande skidsäsong. Kör mycket benböj, som bygger upp benen på ett bra sätt. Benspark är också en övning, som hjälper dig att inte få mjölksyra så snabbt. Får man mjölksyra, så är oftast dagen aningen förstörd, men det också ett bevis på att dagen har tillbringas på bästa sätt, på fjället. För att bygga upp rygg och mage, så kan jag rekommendera marklyft och vanliga situps. Det är dock viktigt att inte lyfta "fel", speciellt när det gäller marklyft. Stor risk för att tunga lyft leder till skador. Finns mycket bra tips i Åka skidor på bra övningar. För att få upp "flåset", föredrar jag också MTB. Hatar nämligen att springa. Bästa hjälpen för att en så bra uppladdning inför nästa säsong, är en träningskamrat. En person att "tävla" emot, så att ni kan kontrollera varandra och främst "peppa" varandra. Hoppas att den stundande skidsäsongen blir något utöver det vanliga!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
barmarksträning
Tillbaka
Topp