Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Barnskidor - K2 Indy eller Gotama
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 1029707" data-attributes="member: 75055"><p>Här har vi helt enkelt olika erfarenhet. När min son var 9år och 150cm lång kändes 148cm Gotama tveklöst för kort. 158cm fungerade bättre på alla sätt. Då åker han ändå inte alls lika mycket som din dotter utan snarare 25ggr / år. Väldigt stark förvisso. Han fick sina Gotama 148cm när han var 8år och ca 140cm lång. Det var inga som helst problem. Han åkte i tight skog, hoppade på allt som gick att hoppa på etc med en gång.</p><p></p><p></p><p>Här håller jag verkligen med. Detta är lättåkta skidor. </p><p></p><p>Min son har ett par jättefina race-skidor i lagom längd i arv från sin bror, men precis som din dotter vägrar han använda dem. Han har jättekul på sina Gotama och det är ju huvudsaken! Jag hade som villkor (som jag förmodligen inte skulle hållit alltför strikt om det verkligen kommit till krita) att han skulle visa ren carving på sina Gotama för att få köra på bara dem. Det går utmärkt. Här tycker jag dock att längden spelar in. Lättare att få skär med lite längre längd som får mer skida mot snön. Jag tyckte att när han blev 9 så fladdrade 148cm mest omkring och att han hade sämre carving än året innan. När han bytte till 158 blev det mycket bättre. Man får ju speciellt tänka på att med twin-tip går det ju bort nästan 10cm jämfört med en pistskida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 1029707, member: 75055"] Här har vi helt enkelt olika erfarenhet. När min son var 9år och 150cm lång kändes 148cm Gotama tveklöst för kort. 158cm fungerade bättre på alla sätt. Då åker han ändå inte alls lika mycket som din dotter utan snarare 25ggr / år. Väldigt stark förvisso. Han fick sina Gotama 148cm när han var 8år och ca 140cm lång. Det var inga som helst problem. Han åkte i tight skog, hoppade på allt som gick att hoppa på etc med en gång. Här håller jag verkligen med. Detta är lättåkta skidor. Min son har ett par jättefina race-skidor i lagom längd i arv från sin bror, men precis som din dotter vägrar han använda dem. Han har jättekul på sina Gotama och det är ju huvudsaken! Jag hade som villkor (som jag förmodligen inte skulle hållit alltför strikt om det verkligen kommit till krita) att han skulle visa ren carving på sina Gotama för att få köra på bara dem. Det går utmärkt. Här tycker jag dock att längden spelar in. Lättare att få skär med lite längre längd som får mer skida mot snön. Jag tyckte att när han blev 9 så fladdrade 148cm mest omkring och att han hade sämre carving än året innan. När han bytte till 158 blev det mycket bättre. Man får ju speciellt tänka på att med twin-tip går det ju bort nästan 10cm jämfört med en pistskida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Barnskidor - K2 Indy eller Gotama
Tillbaka
Topp