Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Barnskidor, satsa på en märkesskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 1025027" data-attributes="member: 74439"><p>På barnskidor skiljer det inte så mycket, eller rättare sagt för barnen så märks det knappt inte någon skillnad.</p><p>Längd är den viktigaste parametern, hellre än "dålig" skida i rätt längd än tvärtom. Barn växer fort som du säkert märkt, därför är det täta byten som gäller. Du gör din dotter en björntjänst om hon får en skida som du räknar med att hon ska ha i flera säsonger.</p><p></p><p>Mitt generella råd är att köp och sälj begagnat inför varje säsong om ni åker mer än en vecka per år annars hyr.</p><p></p><p>Så var lämnar det er?</p><p>Prisskillnaden är ganska liten så jag tycker inte att man kan motivera ett val utifrån det, titta istället på värdeminskningen. De flesta barnfamiljer har inte speciellt bra koll på skidor så de lockas nog mer av en nyare skida som enbart används en vinter av ett barn än en äldre skida som använts flera vintrar av flera barn, oavsett om den skidan är "bättre" eller inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 1025027, member: 74439"] På barnskidor skiljer det inte så mycket, eller rättare sagt för barnen så märks det knappt inte någon skillnad. Längd är den viktigaste parametern, hellre än "dålig" skida i rätt längd än tvärtom. Barn växer fort som du säkert märkt, därför är det täta byten som gäller. Du gör din dotter en björntjänst om hon får en skida som du räknar med att hon ska ha i flera säsonger. Mitt generella råd är att köp och sälj begagnat inför varje säsong om ni åker mer än en vecka per år annars hyr. Så var lämnar det er? Prisskillnaden är ganska liten så jag tycker inte att man kan motivera ett val utifrån det, titta istället på värdeminskningen. De flesta barnfamiljer har inte speciellt bra koll på skidor så de lockas nog mer av en nyare skida som enbart används en vinter av ett barn än en äldre skida som använts flera vintrar av flera barn, oavsett om den skidan är "bättre" eller inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Barnskidor, satsa på en märkesskida?
Tillbaka
Topp