Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Barnskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dustbin_Dan" data-source="post: 135055" data-attributes="member: 28198"><p>Testa först med ett par bra längdskidor. Gärna med salomons suveräna barnbindning med stor knopp för att ta/på av skidan. Plus ett par bekväma och varma barnpjäxor. Vill ni stajla till det med "riktig" utrustning så hyr och testa först. Min erfarenhet är att en 3-åring "åker" högst en halvtimma sen är det övrig snölek som gäller. Och då är det inte så kul med en tung och klumpig pjäxa. Dessutom så får man mycket gratis om man börjar på längdskidor med lös häl och mjuk pjäxa just med balans och position på laggen. </p><p>Om man ska köpa en riktig skida till små barn så tycker jag att det är lite overkill med skärning. Det är kul när det börjar gå undan och dom kan kanta och få lite sväng men annars så tycker jag att det hindrar barnet från att lära sig sladd och fartreglering. Köp gärna en gammal rak skida men se till att bindningen är juste. Gärna lite cool design.</p><p>Om pappa behöver nya lagg så kan man väl slänga med en bonusbeställning på tex <a href="http://www.sport-conrad.de/2A_00_Detail.asp?Kategorie=02-SEKI&page=&ArtNummer=70900501" target="_blank">http://www.sport-conrad.de/2A_00_Detail.asp?Kategorie=02-SEKI&page=&ArtNummer=70900501</a></p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dustbin_Dan, post: 135055, member: 28198"] Testa först med ett par bra längdskidor. Gärna med salomons suveräna barnbindning med stor knopp för att ta/på av skidan. Plus ett par bekväma och varma barnpjäxor. Vill ni stajla till det med "riktig" utrustning så hyr och testa först. Min erfarenhet är att en 3-åring "åker" högst en halvtimma sen är det övrig snölek som gäller. Och då är det inte så kul med en tung och klumpig pjäxa. Dessutom så får man mycket gratis om man börjar på längdskidor med lös häl och mjuk pjäxa just med balans och position på laggen. Om man ska köpa en riktig skida till små barn så tycker jag att det är lite overkill med skärning. Det är kul när det börjar gå undan och dom kan kanta och få lite sväng men annars så tycker jag att det hindrar barnet från att lära sig sladd och fartreglering. Köp gärna en gammal rak skida men se till att bindningen är juste. Gärna lite cool design. Om pappa behöver nya lagg så kan man väl slänga med en bonusbeställning på tex [URL]http://www.sport-conrad.de/2A_00_Detail.asp?Kategorie=02-SEKI&page=&ArtNummer=70900501[/URL] Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Barnskidor
Tillbaka
Topp