Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Barnskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ICEman" data-source="post: 135064" data-attributes="member: 10327"><p>Det här med att låta sina barn åka med sele för att lära sej åka skidor verkar vara ett livsfarligt sätt enligt "Erixon"</p><p></p><p>"En tanke till vi säger att ni åker lungt o fint i en blå backe barnet svänger och håller koll själv. sen kommer det en fart dåre på 14 som inte har så stor koll och kör rakt in i bandet som är mellan er! Vad händer då??? jag vill inte veta och jag hoppas aldrig att det har hänt eller kommer att händer"</p><p></p><p>Den 14åringen utan koll ska man nog akta sej för. Han finns överallt och då spelar det inte så stor roll om mitt barn har sele eller inte. </p><p>Det är inte så lätt att vara tre år och vilja åka överallt samtidigt. Med selen blir det mindre zick zack över backen och vi kanske klarar oss från den där 14åringen utan koll.</p><p></p><p>Sedan kanske det kommer en Hund som snubblar på selen vad händer då????</p><p></p><p>Som DD skrev de "viktigt vid skidåkning är att barnet har KUL". </p><p>Båda mina barn har Kul och inte tagit skada ( vad jag märkt) av att åka med sele utan enligt mitt tycke har det hjälpt dom och skonat min rygg. Då man vrider deras höft med "tömmarna" på selen, får barnet till en sväng med sina korta skidor. Och känslan av att gjort den "själv" (utan en förälder som lyfter och sliter). </p><p>Selen som jag använder heter #racer chaser# </p><p></p><p>// Fredde</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ICEman, post: 135064, member: 10327"] Det här med att låta sina barn åka med sele för att lära sej åka skidor verkar vara ett livsfarligt sätt enligt "Erixon" "En tanke till vi säger att ni åker lungt o fint i en blå backe barnet svänger och håller koll själv. sen kommer det en fart dåre på 14 som inte har så stor koll och kör rakt in i bandet som är mellan er! Vad händer då??? jag vill inte veta och jag hoppas aldrig att det har hänt eller kommer att händer" Den 14åringen utan koll ska man nog akta sej för. Han finns överallt och då spelar det inte så stor roll om mitt barn har sele eller inte. Det är inte så lätt att vara tre år och vilja åka överallt samtidigt. Med selen blir det mindre zick zack över backen och vi kanske klarar oss från den där 14åringen utan koll. Sedan kanske det kommer en Hund som snubblar på selen vad händer då???? Som DD skrev de "viktigt vid skidåkning är att barnet har KUL". Båda mina barn har Kul och inte tagit skada ( vad jag märkt) av att åka med sele utan enligt mitt tycke har det hjälpt dom och skonat min rygg. Då man vrider deras höft med "tömmarna" på selen, får barnet till en sväng med sina korta skidor. Och känslan av att gjort den "själv" (utan en förälder som lyfter och sliter). Selen som jag använder heter #racer chaser# // Fredde [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Barnskidor
Tillbaka
Topp