Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst åkning just nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Almen1" data-source="post: 1098692" data-attributes="member: 46316"><p>Gällande Sonfjället;</p><p>Jag har turat från Nysätern upp till Sododalen. Vi tältade vid stugan och kunde spendera tid i den. Dessvärre var det rejält sönderblåst inne i massivet.</p><p>Jag skulle gärna försöka ifrån Nyvallen ( speciellt i år då det mycket snö i området) men vägen plogas inte och det kommer att vara svårt att ta sig fram via vägen med bil en bra bit in i april skulle jag gissa. Jag har funderat tom på skaffa skoter för ta mig till Nyvallen innan vägen är fri (det skyddade området börjar vid Nyvallen, sedan är det bara samer som får vistas med skoter i området). När vi var uppe var vädret mycket hårdare än vad prognosen hade gjort gällande. Vi fick ta det försiktigt och turandet blev lidande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Almen1, post: 1098692, member: 46316"] Gällande Sonfjället; Jag har turat från Nysätern upp till Sododalen. Vi tältade vid stugan och kunde spendera tid i den. Dessvärre var det rejält sönderblåst inne i massivet. Jag skulle gärna försöka ifrån Nyvallen ( speciellt i år då det mycket snö i området) men vägen plogas inte och det kommer att vara svårt att ta sig fram via vägen med bil en bra bit in i april skulle jag gissa. Jag har funderat tom på skaffa skoter för ta mig till Nyvallen innan vägen är fri (det skyddade området börjar vid Nyvallen, sedan är det bara samer som får vistas med skoter i området). När vi var uppe var vädret mycket hårdare än vad prognosen hade gjort gällande. Vi fick ta det försiktigt och turandet blev lidande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst åkning just nu?
Tillbaka
Topp