Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bäst att säsonga på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christian123" data-source="post: 622753" data-attributes="member: 102655"><p>Alperna vinner nog faktiskt liftkortspriskategorin också. En del av de större systemen har för barn och de absoluta nybörjarna en backe med en liten knapplift närmast byn som de inte ens bryr sig om att ta betalt för. Det gör ont att säga det, men längden och fallhöjden på dessa är ganska nära Vallåsens. </p><p></p><p>Men när jag kollar ut genom fönstret är landskapet platt som en pannkaka och utan en flinga snö så långt ögat kan se, reletivt detta är det helt fanstastisk att man inom en timma kan stå på skidor i en röd backe med puckel och park. </p><p></p><p>Men åter till trådstartaren: Bara välj ett och åk! Alla de större systemen du kan namnet på är i världklass och ni 10 personer kommer inte att ha samma uppfattning vart ni än åker. Ett sammansatt system med stora delar över 2000m och med skid eller- gångavstånd till liften på morgonen hade jag valt, tex Val d'Isere/Tigne eller Val Thorens.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christian123, post: 622753, member: 102655"] Alperna vinner nog faktiskt liftkortspriskategorin också. En del av de större systemen har för barn och de absoluta nybörjarna en backe med en liten knapplift närmast byn som de inte ens bryr sig om att ta betalt för. Det gör ont att säga det, men längden och fallhöjden på dessa är ganska nära Vallåsens. Men när jag kollar ut genom fönstret är landskapet platt som en pannkaka och utan en flinga snö så långt ögat kan se, reletivt detta är det helt fanstastisk att man inom en timma kan stå på skidor i en röd backe med puckel och park. Men åter till trådstartaren: Bara välj ett och åk! Alla de större systemen du kan namnet på är i världklass och ni 10 personer kommer inte att ha samma uppfattning vart ni än åker. Ett sammansatt system med stora delar över 2000m och med skid eller- gångavstånd till liften på morgonen hade jag valt, tex Val d'Isere/Tigne eller Val Thorens. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bäst att säsonga på?
Tillbaka
Topp