Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bäst glasögon vid dåligt ljus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arraksboll" data-source="post: 1202406" data-attributes="member: 35546"><p>Jag köpte nyligen nya Oakley-goggles med persimmon och sapphire-linserna. Har ett par rose sedan tidigare, men köpte nu goggles med större synfält. Persimmon är nog en bra lösning när rose känns för mörk, men jag upplevde det som att den inte har riktigt lika tydlig "prizm-effekt". Dock; vi snackar fortfarande om mycket bra kontrast. Dettat testat under ett par dagar med dålig sikt i Engelberg. Linsen har klart större spann än gamla Hi Yellow (pre-prizm), som inte alls funkade när det blev lite ljusare ute.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arraksboll, post: 1202406, member: 35546"] Jag köpte nyligen nya Oakley-goggles med persimmon och sapphire-linserna. Har ett par rose sedan tidigare, men köpte nu goggles med större synfält. Persimmon är nog en bra lösning när rose känns för mörk, men jag upplevde det som att den inte har riktigt lika tydlig "prizm-effekt". Dock; vi snackar fortfarande om mycket bra kontrast. Dettat testat under ett par dagar med dålig sikt i Engelberg. Linsen har klart större spann än gamla Hi Yellow (pre-prizm), som inte alls funkade när det blev lite ljusare ute. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bäst glasögon vid dåligt ljus
Tillbaka
Topp