Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst i sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ramis79" data-source="post: 952978" data-attributes="member: 133969"><p>Smaken är ju olika men jag är då inte imponerad av Sälen. För en barnfamilj är det definitivt ett bra alternativ men nu var ju saken den att man ville hitta andra alternativ. Att sen säga att Ramundberget har lägre fallhöjd än Sälen är ju inte riktigt sant. De är snarare identiska. Att jämföra Gränsen med Ramis blir också fel eftersom jag tolkade som att de ville ha ett alternativ som låg hyfsat nära Stockholm. Bortser vi från avståndet så blir möjligheterna ju bra mycket större. </p><p></p><p>Lofsdalen tycker jag inte heller är bättre. Offpisten där är ju inte ens i närheten av vad som finns i Funäsfjällen. I år har de ju knappt haft någon snö dessutom. Om man inte gillar Ramundberget så finns ju alltid Vemdalen/Björnrike som har blivit ett intressant alternativ de senaste åren. </p><p></p><p>Smaken är som sagt olika men ser man till helheten så tycker jag Ramundberget är ett bra alternativ. Att fjällkänslan dessutom är överlägsen Sälen är i mina ögon en viktig parameter, och framförallt tillgången på härlig natursnö och att man slipper tråkig konstsnö. När jag var i Härjedalen förra veckan så fanns det knappt någon snö att tala om utanför pisterna varken i Lofsdalen eller Vemdalsskalet. I Ramundberget låg den dock nästan meterdjup trots mildvädret i mars.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ramis79, post: 952978, member: 133969"] Smaken är ju olika men jag är då inte imponerad av Sälen. För en barnfamilj är det definitivt ett bra alternativ men nu var ju saken den att man ville hitta andra alternativ. Att sen säga att Ramundberget har lägre fallhöjd än Sälen är ju inte riktigt sant. De är snarare identiska. Att jämföra Gränsen med Ramis blir också fel eftersom jag tolkade som att de ville ha ett alternativ som låg hyfsat nära Stockholm. Bortser vi från avståndet så blir möjligheterna ju bra mycket större. Lofsdalen tycker jag inte heller är bättre. Offpisten där är ju inte ens i närheten av vad som finns i Funäsfjällen. I år har de ju knappt haft någon snö dessutom. Om man inte gillar Ramundberget så finns ju alltid Vemdalen/Björnrike som har blivit ett intressant alternativ de senaste åren. Smaken är som sagt olika men ser man till helheten så tycker jag Ramundberget är ett bra alternativ. Att fjällkänslan dessutom är överlägsen Sälen är i mina ögon en viktig parameter, och framförallt tillgången på härlig natursnö och att man slipper tråkig konstsnö. När jag var i Härjedalen förra veckan så fanns det knappt någon snö att tala om utanför pisterna varken i Lofsdalen eller Vemdalsskalet. I Ramundberget låg den dock nästan meterdjup trots mildvädret i mars. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst i sverige
Tillbaka
Topp