Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst i sverige
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse_Lindborg" data-source="post: 952980" data-attributes="member: 102471"><p>Det har du rätt i. Så var finner du toppturerna i Ramis?</p><p></p><p></p><p></p><p>15 meter är trots allt 15 meters skillnad.. Och sedan är det i Ramundberget väldigt mycket platta partier. Får ut mer effektiv åkning i Sälen eller Funäsberget jämfört med Ramis.</p><p></p><p></p><p></p><p>Lofsdalen har bra offpist, nära till Sonfjället som har riktigt bra topptursmöjligheter plus en del andra topp nära Lofsdalen. Plus att det finns aktiviteter när det är dåligt väder oxå där en möjlighet som Funäsdalen saknar tyvärr..</p><p></p><p></p><p>Nästan meter djup? Anser du att 83 cm som Ramundberget gick ut med på hemsidan är meterdjupt? Ajdå... Och ja det är snö utanför i Ramis men inte fan är den bra. Och inte mycket. (var där för två dagar sedan och då var det ca 60 cm utanför pisten.</p><p></p><p>Nä skall man åka någonstans så är det ÅRE som gäller! Bra fallhöjd. Mycket snö. Och möjligheten till toppturer oxå...</p><p></p><p>Ps. Jag bor och jobbar i Funäsdalen, har jobbat i Ramis i flera år så jag vet vad jag snackar om. Dessutom roligt att du registerade dig just när den här tråden kom upp... Ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse_Lindborg, post: 952980, member: 102471"] Det har du rätt i. Så var finner du toppturerna i Ramis? 15 meter är trots allt 15 meters skillnad.. Och sedan är det i Ramundberget väldigt mycket platta partier. Får ut mer effektiv åkning i Sälen eller Funäsberget jämfört med Ramis. Lofsdalen har bra offpist, nära till Sonfjället som har riktigt bra topptursmöjligheter plus en del andra topp nära Lofsdalen. Plus att det finns aktiviteter när det är dåligt väder oxå där en möjlighet som Funäsdalen saknar tyvärr.. Nästan meter djup? Anser du att 83 cm som Ramundberget gick ut med på hemsidan är meterdjupt? Ajdå... Och ja det är snö utanför i Ramis men inte fan är den bra. Och inte mycket. (var där för två dagar sedan och då var det ca 60 cm utanför pisten. Nä skall man åka någonstans så är det ÅRE som gäller! Bra fallhöjd. Mycket snö. Och möjligheten till toppturer oxå... Ps. Jag bor och jobbar i Funäsdalen, har jobbat i Ramis i flera år så jag vet vad jag snackar om. Dessutom roligt att du registerade dig just när den här tråden kom upp... Ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst i sverige
Tillbaka
Topp