Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst lämpade ställe i Sverige för ny skidort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="atomicman" data-source="post: 1031088" data-attributes="member: 144886"><p>Låktatjåkka låter ju som en väldigt bra ide' (men är det nåt naturskydd där kanske?). Det finns väl inte tågstationer i närheten av många potentiella skidorter så det måste ju vara en jättefördel (och kommer säkert bli ännu större fördel i framtiden?). Med Låktatjåkka skulle man ju då troligen få dit riktigt bra skidåkning (som ju förstås är en förutsättning för en skidort) att lägga till resten som väl redan finns med fin omgivning och norra Sveriges atmosfär/samekultur osv som inte finns på samma sätt i dom sydligare skidorterna? Där skulle man kanske få det kommersiella att funka? </p><p>Som det är JUST NU ser nog inte jag (och många med mig) som är från södra Sverige (eller utlandet) mervärdet som tillräckligt stort just nu jämfört med Sälen eller sydligare skidorter, eftersom avståndet är så så långt och skidåkningen inte just nu är tillräckligt mycket bättre än dom sydligare skidorterna? Men man är ändå inte riktigt nöjd med Sälen och dom andra utan det är mer en kompromiss att åka dit? </p><p></p><p>Sen tror jag att det är pisterna (och inte offpist eller möjlighet till toppturer - det är mer mest för oss skidnördar och en extra bonus) som lockar den stora massan, och det är dom som gör det kommersiella. Det är trots allt det kommersiella som avgör om det är lönt att investera i en skidort...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="atomicman, post: 1031088, member: 144886"] Låktatjåkka låter ju som en väldigt bra ide' (men är det nåt naturskydd där kanske?). Det finns väl inte tågstationer i närheten av många potentiella skidorter så det måste ju vara en jättefördel (och kommer säkert bli ännu större fördel i framtiden?). Med Låktatjåkka skulle man ju då troligen få dit riktigt bra skidåkning (som ju förstås är en förutsättning för en skidort) att lägga till resten som väl redan finns med fin omgivning och norra Sveriges atmosfär/samekultur osv som inte finns på samma sätt i dom sydligare skidorterna? Där skulle man kanske få det kommersiella att funka? Som det är JUST NU ser nog inte jag (och många med mig) som är från södra Sverige (eller utlandet) mervärdet som tillräckligt stort just nu jämfört med Sälen eller sydligare skidorter, eftersom avståndet är så så långt och skidåkningen inte just nu är tillräckligt mycket bättre än dom sydligare skidorterna? Men man är ändå inte riktigt nöjd med Sälen och dom andra utan det är mer en kompromiss att åka dit? Sen tror jag att det är pisterna (och inte offpist eller möjlighet till toppturer - det är mer mest för oss skidnördar och en extra bonus) som lockar den stora massan, och det är dom som gör det kommersiella. Det är trots allt det kommersiella som avgör om det är lönt att investera i en skidort... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bäst lämpade ställe i Sverige för ny skidort?
Tillbaka
Topp