Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bäst techbindningar med turfokus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1195021" data-attributes="member: 83225"><p>Haute Route var ju knäppt lätt. Jag hade ju tyvärr stora problem med tjuvlösningar när jag gav mig in i tech-träsket på ett par Radical FT. Eftersom jag samtidigt alltid har kört på väldigt låg DIN (typ 8, trots väger in på 80 kilo och är nästan 1,90 lång). Så jag är lite extra nojjig. Sen tror jag inte att tjuvlösningar är nåt jätteproblem med Speed Turn här. Jag har inte tänkt att pressa dem i hård pist direkt utan riktigt turande. Det som istället oroar mig är att bryta ett ben eller så i avlägsen terräng. Så jag är ju mest på jakt efter Vipec utifrån att den ska lösa ut när jag vill, snarare än för att slippa tjuvsläpp, även om det senare förstås är en bonus. Frågan är ju dock bara hur mycket den viktskillnaden upplevs?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1195021, member: 83225"] Haute Route var ju knäppt lätt. Jag hade ju tyvärr stora problem med tjuvlösningar när jag gav mig in i tech-träsket på ett par Radical FT. Eftersom jag samtidigt alltid har kört på väldigt låg DIN (typ 8, trots väger in på 80 kilo och är nästan 1,90 lång). Så jag är lite extra nojjig. Sen tror jag inte att tjuvlösningar är nåt jätteproblem med Speed Turn här. Jag har inte tänkt att pressa dem i hård pist direkt utan riktigt turande. Det som istället oroar mig är att bryta ett ben eller så i avlägsen terräng. Så jag är ju mest på jakt efter Vipec utifrån att den ska lösa ut när jag vill, snarare än för att slippa tjuvsläpp, även om det senare förstås är en bonus. Frågan är ju dock bara hur mycket den viktskillnaden upplevs? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bäst techbindningar med turfokus
Tillbaka
Topp