Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bäst topptur skidorna för junior
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 1219616" data-attributes="member: 14886"><p>Om jag var du vilket jag inte är (men har iaf en dotter på 11 som jag så smått börjat introducera till att gå uppför) skulle jag tänka såhär. Lagomt bred skida(säg 85-90 i midjan) i ca 160-165 cm lång. Skidtips:</p><p>Fischer Ranger FR</p><p>Blizzard RUSTLER TEAM</p><p>Extrem Roots 90</p><p>Är du hyfsat van offpiståkare tycker iaf jag att det är dumt att gå kortare såvida det inte är SKIMO (alltså toppturstävla i tight åtsittande dräkt) du ska pyssla med och då ska du även titta på helt andra skidor.</p><p></p><p>Bindning är ju egentligen det luriga. Där är alternativen Marker Tour F10 eller Tyrolia ambition 10 som du kan använda med dina vanliga alpinpjuck (funkar kortare turer men blir rätt olidligt om du går längre). Annars går du på Dynafit eller ATK som nämnts ovan och får det lättare och bättre uppför men då behöver du pjäxor med dynafit-inserts.</p><p></p><p>Hoppas du blev klokare och lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 1219616, member: 14886"] Om jag var du vilket jag inte är (men har iaf en dotter på 11 som jag så smått börjat introducera till att gå uppför) skulle jag tänka såhär. Lagomt bred skida(säg 85-90 i midjan) i ca 160-165 cm lång. Skidtips: Fischer Ranger FR Blizzard RUSTLER TEAM Extrem Roots 90 Är du hyfsat van offpiståkare tycker iaf jag att det är dumt att gå kortare såvida det inte är SKIMO (alltså toppturstävla i tight åtsittande dräkt) du ska pyssla med och då ska du även titta på helt andra skidor. Bindning är ju egentligen det luriga. Där är alternativen Marker Tour F10 eller Tyrolia ambition 10 som du kan använda med dina vanliga alpinpjuck (funkar kortare turer men blir rätt olidligt om du går längre). Annars går du på Dynafit eller ATK som nämnts ovan och får det lättare och bättre uppför men då behöver du pjäxor med dynafit-inserts. Hoppas du blev klokare och lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bäst topptur skidorna för junior
Tillbaka
Topp