Bästa alp ort

streith

Medlem
Bästa alp ort
Kom gärna med förslag på en bra alp resa på en vecka till nästa säsong.
Vi är ett gäng skapliga åkare mixat skid o snowboard som söker en go upplevelse i alperna.
En ort som har goda chanser att leverera bra offpist och vid dåligt väder har en bra park.
Tanken är att flyga ner och hitta något just boende med någon halv passions lösning.
Ett plus är fall det inte är så mycket transporter som äter tid o ork då vi vill åka grymt mycket.
Tack i förhand.
/s

Bästa alp ort
Nu tycker jag synd om streith, så ska ge ett seriöst svar:
Flims-Laax. Lättillgängligt från Zurich flygplats, stora områden för offpist (vid goda snöförhållanden), och kända för sina parker.
Knappast det mest prisvärda alternativet i alperna iofs, men heller inga billighetskrav i frågan... :)
www.laax.com

Bästa alp ort
streith sa:
Ser lovande ut och ser ut att ha det mesta :D, Tack Kalle
Däremot om ni gillar att aka krävande pist kan ni glömma laax, det är solskensakarparadiset nummer 1... inga krävande pister... det är perfekt för park som tidigare poängterats och har stora freerideytor ovanför trädgränsen...inte sa branta de heller iof...

Bästa alp ort
Laax verkar ha paradis status:) gråter inte över dålig pist direkt.

Hur funkar det med transporten till Les Deux? Flyg sedan buss, hur långt?
Kanske några mer ord om egna upplevelser. Ser jäkligt fint ut.

Bästa alp ort
streith sa:
Laax verkar ha paradis status:) gråter inte över dålig pist direkt.

Hur funkar det med transporten till Les Deux? Flyg sedan buss, hur långt?
Kanske några mer ord om egna upplevelser. Ser jäkligt fint ut.
Från Grenoble går bussar till LDA, ca 70km, men räkna med 1tim30min transfer, snösäker ort, några cm puder igår, det säger allt denna vinter, skidåkning upp till 3600m, stänger nu till helgen för att öppna igen för sommaråkningen den 18 juni, den varar så länge det är åkbart, förra sommaren var sista dagen 28 augusti, jag hade en puderdag där den 29 juli, vintersäsongen brukar starta igen början av november,,

Tillbaka
Topp