Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa alport avseende restaurangutbud
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1264561" data-attributes="member: 144594"><p>Delvis en smaksak! Först bör ni fundera ut om ni föredrar fransk, italiensk eller tysk/österrikisk mat.</p><p>I vissa regioner kan man ju hitta litet både och, t.ex. i Schweiz (men dyrt) och italienska Sydtyrolen där man kan hitta mycket av det bästa från både Österrike och norra Italien. Samma gäller Aostadalen men då är det italienskt med fransk touch.</p><p></p><p>Min erfarenhet från franska skidorter är litet sämre, där finns många ställen som inte gör landets matkultur rättvisa. I Italien är det tvärtom - alla kan laga god mat utan att det kostar skjortan och det är svårare att hitta riktiga turistfällor med trist mat (bortsett från en del mediokra hotellfrukostar).</p><p></p><p>Så mitt grundtips är Italien, men det är personligt som sagt. Jag har inte varit på någon skidort i Italien som inte haft ett fint utbud av det mesta från billig härlig "pizza al taglio" till prisvärd "fine dining". Betydligt mindre utbud av svettig "ompa-bompa-afterski" dock jämf med Österrike om sådant efterfrågas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1264561, member: 144594"] Delvis en smaksak! Först bör ni fundera ut om ni föredrar fransk, italiensk eller tysk/österrikisk mat. I vissa regioner kan man ju hitta litet både och, t.ex. i Schweiz (men dyrt) och italienska Sydtyrolen där man kan hitta mycket av det bästa från både Österrike och norra Italien. Samma gäller Aostadalen men då är det italienskt med fransk touch. Min erfarenhet från franska skidorter är litet sämre, där finns många ställen som inte gör landets matkultur rättvisa. I Italien är det tvärtom - alla kan laga god mat utan att det kostar skjortan och det är svårare att hitta riktiga turistfällor med trist mat (bortsett från en del mediokra hotellfrukostar). Så mitt grundtips är Italien, men det är personligt som sagt. Jag har inte varit på någon skidort i Italien som inte haft ett fint utbud av det mesta från billig härlig "pizza al taglio" till prisvärd "fine dining". Betydligt mindre utbud av svettig "ompa-bompa-afterski" dock jämf med Österrike om sådant efterfrågas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa alport avseende restaurangutbud
Tillbaka
Topp