Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bästa brädan för snabb, stor friåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 606000" data-attributes="member: 28391"><p>Jag har jobbat som svensk distributör för Gnu och Lib-Tech fram till för ett år sedan, men har inget med dem att göra nu.</p><p></p><p>Klart man kan gå ner lite i längd. Jag brukar tänka så att man kan gå ner i längd ungefär så mycket som man brukar ha sina bindningar bakmonterade på en traditionell bräda. Jag har kört mycket på Lib-Tech Litigator 172 innan Magne Taction och Banana Tech kom och brukar köra den ca 4 cm bakmonterat. Jag tycker att en Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX flyter klart bättre i puder och då kör jag den ca 1 cm bakmonterat. </p><p></p><p>Min personliga åsikt är att en Lib-Tech med BTX fungerar precis lika bra för hård friåkning på alla underlag som en traditionell bräda med camber. Om jag var du skulle jag dock testa först för jag vet en del som är tveksamma.</p><p></p><p>Du har helt rätt när det gäller skillnaden mellan C2 och BTX. Jag har aldrig kört en C2 bräda så jag kan inte uttala mig, men jag tror helt klart att du behåller flytet i puder för cambern i nos och tail är inte så kraftig, bara tillräcklig för att ge det lilla extra skjutet ut ur svängarna när du kör piståkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 606000, member: 28391"] Jag har jobbat som svensk distributör för Gnu och Lib-Tech fram till för ett år sedan, men har inget med dem att göra nu. Klart man kan gå ner lite i längd. Jag brukar tänka så att man kan gå ner i längd ungefär så mycket som man brukar ha sina bindningar bakmonterade på en traditionell bräda. Jag har kört mycket på Lib-Tech Litigator 172 innan Magne Taction och Banana Tech kom och brukar köra den ca 4 cm bakmonterat. Jag tycker att en Lib-Tech Skunk Ape 167 BTX flyter klart bättre i puder och då kör jag den ca 1 cm bakmonterat. Min personliga åsikt är att en Lib-Tech med BTX fungerar precis lika bra för hård friåkning på alla underlag som en traditionell bräda med camber. Om jag var du skulle jag dock testa först för jag vet en del som är tveksamma. Du har helt rätt när det gäller skillnaden mellan C2 och BTX. Jag har aldrig kört en C2 bräda så jag kan inte uttala mig, men jag tror helt klart att du behåller flytet i puder för cambern i nos och tail är inte så kraftig, bara tillräcklig för att ge det lilla extra skjutet ut ur svängarna när du kör piståkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bästa brädan för snabb, stor friåkning
Tillbaka
Topp