Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bästa brädan för snabb, stor friåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="larsaa" data-source="post: 606070" data-attributes="member: 92717"><p>Tjena Jojje!</p><p></p><p>Jag har precis som du åkt snowboard en jäkla massa år. Förra vintern jobbade jag i alperna och bestämde mig för att hitta en BRA freeride bräda. Var trött på att stå tungt på bakbenet i pudret och ha dåligt grepp när det var hårt och isigt.</p><p></p><p>Jag provade Malolo, Burton Fish, Dupraz, Libtec banana och Völkl Selecta 2010. Jag tycker directional brädor passar bäst "på berget" och min favorit är absolut Dupraz med Selectan som god tvåa. </p><p></p><p>Duprazen har noserocker med lite mjukare nos och hård tail. Den funkar superbra i puder och spårad, svår snö. Ska du "lägga ettor branta korridorer" är det nog en av de bästa du kan hitta. Dessutom carvar den i pisten som ingen annan! Den finns också i 3 olika flex så man kan alltid hitta en som passar efter vikt och åkstil. Självklart är den inte lika bra till baklängeslandningar men det är inte viktigt för mig. Prova gärna lite längre brädor, längden är bra att ha när det går fort.</p><p></p><p>Libtech var den största besvikelsen och efter den dagen tror jag inte alls på rocker mellan fötterna på annat än rena freestylebrädor.</p><p>Fishen var ok i tät skog men för kort när det går fort. Malolon har för lite lyft i nosen för min smak, om man inte bakmonterar bindningarna rejält men det känns också fel.</p><p></p><p>Kul att fler vill åka freeride på bräda! Hoppas du hittar nåt som passar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="larsaa, post: 606070, member: 92717"] Tjena Jojje! Jag har precis som du åkt snowboard en jäkla massa år. Förra vintern jobbade jag i alperna och bestämde mig för att hitta en BRA freeride bräda. Var trött på att stå tungt på bakbenet i pudret och ha dåligt grepp när det var hårt och isigt. Jag provade Malolo, Burton Fish, Dupraz, Libtec banana och Völkl Selecta 2010. Jag tycker directional brädor passar bäst "på berget" och min favorit är absolut Dupraz med Selectan som god tvåa. Duprazen har noserocker med lite mjukare nos och hård tail. Den funkar superbra i puder och spårad, svår snö. Ska du "lägga ettor branta korridorer" är det nog en av de bästa du kan hitta. Dessutom carvar den i pisten som ingen annan! Den finns också i 3 olika flex så man kan alltid hitta en som passar efter vikt och åkstil. Självklart är den inte lika bra till baklängeslandningar men det är inte viktigt för mig. Prova gärna lite längre brädor, längden är bra att ha när det går fort. Libtech var den största besvikelsen och efter den dagen tror jag inte alls på rocker mellan fötterna på annat än rena freestylebrädor. Fishen var ok i tät skog men för kort när det går fort. Malolon har för lite lyft i nosen för min smak, om man inte bakmonterar bindningarna rejält men det känns också fel. Kul att fler vill åka freeride på bräda! Hoppas du hittar nåt som passar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bästa brädan för snabb, stor friåkning
Tillbaka
Topp