Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Bästa bumjobbet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakbob" data-source="post: 579506" data-attributes="member: 34883"><p>Låter helt idiotiskt enligt mig. Bättre betalt här hemma är det ju inte alltid heller. Bättre upplägg;</p><p></p><p>Lev gott året om, jobba lagom under sommaren/hösten, sitt inte hemma hos föräldrarna och jobba så mycket du kan på ditt skitjobb bara för att få råd med säsong. Gör något skoj den tiden med istället.</p><p></p><p>Skaffa jobb där du får med boende och mat. Förra säsongen jobbade jag runt 32 timmar i veckan (mest kväll, alltid ledig mitt på dagen), fick efter skatt ut ca 800-1000 euro. Det fixar jag inte här hemma om jag ska betala hyra o mat på ett vanligt skitjobb.</p><p></p><p>Jobbar du kvällstid så spelar det ingen roll, efter att ha åkt en heldag i pudret så orkar man ändå inte klättra upp för bergen på kvällen för att åka puder.</p><p></p><p>Blir det mer skidåkning? Du pratar om 3 månader. Jag är nere strax över 5 och åker så gott som varje dag. Jag åker ner med under 20' och kommer hem med detsamma.</p><p></p><p>Att inte jobba verkar som ren idioti enligt mig. Om man nu vill jobba absolut så lite som möjligt så finns det jobb där du jobbar väldigt lite o får mat o boende (ett jobb i St Anton förra året innebar diska 10 timmar en dag i veckan, få centralt boende + mat + 200 euro i månaden) De 30-40' man annars lägger på boendet kan man göra något skoj för under resten av året istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakbob, post: 579506, member: 34883"] Låter helt idiotiskt enligt mig. Bättre betalt här hemma är det ju inte alltid heller. Bättre upplägg; Lev gott året om, jobba lagom under sommaren/hösten, sitt inte hemma hos föräldrarna och jobba så mycket du kan på ditt skitjobb bara för att få råd med säsong. Gör något skoj den tiden med istället. Skaffa jobb där du får med boende och mat. Förra säsongen jobbade jag runt 32 timmar i veckan (mest kväll, alltid ledig mitt på dagen), fick efter skatt ut ca 800-1000 euro. Det fixar jag inte här hemma om jag ska betala hyra o mat på ett vanligt skitjobb. Jobbar du kvällstid så spelar det ingen roll, efter att ha åkt en heldag i pudret så orkar man ändå inte klättra upp för bergen på kvällen för att åka puder. Blir det mer skidåkning? Du pratar om 3 månader. Jag är nere strax över 5 och åker så gott som varje dag. Jag åker ner med under 20' och kommer hem med detsamma. Att inte jobba verkar som ren idioti enligt mig. Om man nu vill jobba absolut så lite som möjligt så finns det jobb där du jobbar väldigt lite o får mat o boende (ett jobb i St Anton förra året innebar diska 10 timmar en dag i veckan, få centralt boende + mat + 200 euro i månaden) De 30-40' man annars lägger på boendet kan man göra något skoj för under resten av året istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Bästa bumjobbet?
Tillbaka
Topp