Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bästa filmprogramet ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SammeTheMan" data-source="post: 256017" data-attributes="member: 66982"><p>Jag har inte redigerat mycket film men jag har testat lite olika program och jag tycker Adobe Premier var det krångligaste programet att använda plus att det var väldigt segt i många moment, men å andra sidan så har det många olika funktioner så om man har tid att lära sig programet och vet att man kommer redigera många filmer så skulle jag tro att Adobe Premier är att föredra. </p><p>Men den senaste filmen jag gjorde redigerade jag med Windows Movie Maker riktigt enkelt att använda och att förstå, arbetar faktiskt ganska snabbt också men då får man också avstå från en hel del olika funktioner men jag blev nöjd med resultatet det överträffade mina förväntningar. </p><p>Jag testade även MGI movie maker men det skilde sig i stort sett ingeting från Windows Movie Maker vad gäller funktioner så det ids jag inte ta upp. </p><p>Till sist vad gäller Pinnacle Studio 9 så testade jag det men hade krångel att registera det efter som internet inte funkade då och eftersom jag inte kunde registera det så var det flesta funktionerna "låsta" men jag tycker att det mest verkade som en tillkrånglad version av Windows Movie Maker. (Rätta mig om jag har fel)</p><p></p><p>Windows movie maker = snabbt och lite funktioner (alltså om du inte hade tänkt dig någon karriär inom film branchen använde WMM)</p><p></p><p>Adobe Premier = långsamt och mycket funktioner (har du mycket tid över och vill göra mer proffersonella filmer använde A.P.)</p><p></p><p>Det är bara ett program som jag inte testat än som man kanske bör testa och det är sony vegas, Jag ska ta och sätta mig vid det med en gång och testa det.</p><p></p><p>/ En hängiven PC-användare</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SammeTheMan, post: 256017, member: 66982"] Jag har inte redigerat mycket film men jag har testat lite olika program och jag tycker Adobe Premier var det krångligaste programet att använda plus att det var väldigt segt i många moment, men å andra sidan så har det många olika funktioner så om man har tid att lära sig programet och vet att man kommer redigera många filmer så skulle jag tro att Adobe Premier är att föredra. Men den senaste filmen jag gjorde redigerade jag med Windows Movie Maker riktigt enkelt att använda och att förstå, arbetar faktiskt ganska snabbt också men då får man också avstå från en hel del olika funktioner men jag blev nöjd med resultatet det överträffade mina förväntningar. Jag testade även MGI movie maker men det skilde sig i stort sett ingeting från Windows Movie Maker vad gäller funktioner så det ids jag inte ta upp. Till sist vad gäller Pinnacle Studio 9 så testade jag det men hade krångel att registera det efter som internet inte funkade då och eftersom jag inte kunde registera det så var det flesta funktionerna "låsta" men jag tycker att det mest verkade som en tillkrånglad version av Windows Movie Maker. (Rätta mig om jag har fel) Windows movie maker = snabbt och lite funktioner (alltså om du inte hade tänkt dig någon karriär inom film branchen använde WMM) Adobe Premier = långsamt och mycket funktioner (har du mycket tid över och vill göra mer proffersonella filmer använde A.P.) Det är bara ett program som jag inte testat än som man kanske bör testa och det är sony vegas, Jag ska ta och sätta mig vid det med en gång och testa det. / En hängiven PC-användare [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bästa filmprogramet ?
Tillbaka
Topp