Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bästa hemförsäkringen för skidåkare/klättrare/surfare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1207472" data-attributes="member: 136280"><p>Handlar det om liftburen åkning i anläggning eller ett berg utan lift?</p><p> </p><p>För ca 10 år sedan började jag kolla upp detta och då hittade jag ingen hemförsäkring som täcker åkning utanför pist och säkrat område som det är tänkt att åkning ska ske i. Minns att jag ringde runt för att få ett svar på vilken försäkring jag skulle lägga till utifrån att jag toppturar. Inget av de stora bolaget kunde svara på det, majoriteten av bolaget förstod inte ens vad jag sysslade med för aktivitet. Senast för nått år sedan tog jag nya tag men fick inte fram något vettigt alls. </p><p></p><p>Skidåkning ses som en " extrem" sport och åkning utanför markerade nedfarter är som jag förstått det någon som försäkringsbolag har dålig kunskap inom och därför svårt att teckna försäkring för. </p><p>Folksam's skidåkarförsäkring:</p><p>• liftåkning</p><p>• utförsåkning på skidor, monoski, sitski, snowboard eller andra åkredskap godkända av Svenska Skidanläggningars Organisation i de markerade nedfarterna.</p><p>Försäkringen gäller inte vid åkning på ställen där utförsåkning inte är tillåten som till exempel i liftgator, avspärrade områden eller områden med lavinfara.</p><p> </p><p>Var lika svårt med windsurfing för flera år sedan, för att inte prata om att åka utomlands och vindsurfa, då fick Folksam klia sig länge innan de kunde ge något svar. </p><p>Hoppas någon kommer med ett bättre tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1207472, member: 136280"] Handlar det om liftburen åkning i anläggning eller ett berg utan lift? För ca 10 år sedan började jag kolla upp detta och då hittade jag ingen hemförsäkring som täcker åkning utanför pist och säkrat område som det är tänkt att åkning ska ske i. Minns att jag ringde runt för att få ett svar på vilken försäkring jag skulle lägga till utifrån att jag toppturar. Inget av de stora bolaget kunde svara på det, majoriteten av bolaget förstod inte ens vad jag sysslade med för aktivitet. Senast för nått år sedan tog jag nya tag men fick inte fram något vettigt alls. Skidåkning ses som en " extrem" sport och åkning utanför markerade nedfarter är som jag förstått det någon som försäkringsbolag har dålig kunskap inom och därför svårt att teckna försäkring för. Folksam's skidåkarförsäkring: • liftåkning • utförsåkning på skidor, monoski, sitski, snowboard eller andra åkredskap godkända av Svenska Skidanläggningars Organisation i de markerade nedfarterna. Försäkringen gäller inte vid åkning på ställen där utförsåkning inte är tillåten som till exempel i liftgator, avspärrade områden eller områden med lavinfara. Var lika svårt med windsurfing för flera år sedan, för att inte prata om att åka utomlands och vindsurfa, då fick Folksam klia sig länge innan de kunde ge något svar. Hoppas någon kommer med ett bättre tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Bästa hemförsäkringen för skidåkare/klättrare/surfare
Tillbaka
Topp