Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
bästa hjälmen till offpiståkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 476869" data-attributes="member: 40123"><p>Hmm,,,,</p><p>Det enda jag kan säga är att tänk på att om du väljer en hjälm med skydd för öronen i hårdplats,,,, jämfört med många andra hjälmar som har tygstoppning (typ Sweet Tropper) så skyddar hjälmen med hård plats bättre för fall mot öronen,,, MEN man tappar totalkänslan med ljudet från naturen/skidorna etc....</p><p>Har kört med både salomon, uvex och nu har jag Sweet Trooper...</p><p>Sweet Troopern går att "shimsa" upp om man tycker den klämmer ...</p><p>Hjälmen är ganska konstant i sin form,,, inte som pjäxorna att man får dra dom hårdare o hårder efter veckan som går,,,</p><p>Sen är vikten en del att tänka på ,,,, undvik tyngre än 600gr,,,, blir bara tungt och klumpigt,,,, framför allt om man provat en som väger 500gr....</p><p></p><p>Lycka till.....</p><p>Säkerheten först....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 476869, member: 40123"] Hmm,,,, Det enda jag kan säga är att tänk på att om du väljer en hjälm med skydd för öronen i hårdplats,,,, jämfört med många andra hjälmar som har tygstoppning (typ Sweet Tropper) så skyddar hjälmen med hård plats bättre för fall mot öronen,,, MEN man tappar totalkänslan med ljudet från naturen/skidorna etc.... Har kört med både salomon, uvex och nu har jag Sweet Trooper... Sweet Troopern går att "shimsa" upp om man tycker den klämmer ... Hjälmen är ganska konstant i sin form,,, inte som pjäxorna att man får dra dom hårdare o hårder efter veckan som går,,, Sen är vikten en del att tänka på ,,,, undvik tyngre än 600gr,,,, blir bara tungt och klumpigt,,,, framför allt om man provat en som väger 500gr.... Lycka till..... Säkerheten först.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
bästa hjälmen till offpiståkning
Tillbaka
Topp