Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bästa kamera för filmning street men även offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jocke95" data-source="post: 1210517" data-attributes="member: 149278"><p>Ja tycker m43 systemet lämpar sig bra för skidåkning!</p><p></p><p>Ja, det är en mindre sensor men det medför en hel del fördelar.</p><p>Mindre storlek på kameror och objektiv som väger mindre samt är billigare, med bibehållen kvalitet. Panasonic har dessutom typ den bästa bildstabiliseringen genom att kombinera optisk och digital stabilisering. Du får också massa proffs funktioner utan att behöva spendera för mycket. Om du vill kan du även sätta på en speedboster och få bättre ljusinsläpp samt sensorstorlek som motsvarar super 35 mm.</p><p></p><p>Vanligt är att filma med gh5 och liknande men om du vill finns mindre kameror med samma prestanda. Ex gx85 och gx9. Objektiv finns massor att välja mellan. Kameran lämpar sig även väl för att filma med gimbal tack vare låg vikt.</p><p></p><p>Ända nackdelen med m43 är iso prestanda som är något sämre än aps-c kameror så som sony.</p><p></p><p>Sen vill ja tillägga att det är skit viktigt att ha bra videostativ, stabilisering (ex gimbal) och ljud om du vill ha bra resultat. Utan det spelar det ingen roll vilken kamera du använder. dvs om du har 15k så hade jag räknat med att lägga halva budgeten på video relaterade tillbehör.</p><p></p><p>Jag använder gx85 med en lumix 14-140mm & olympus 17mm 1.8, extra batterier och ND filter. Det ger mig utmärkt bild och filmkvalitet utan att ta för stor plats eller kosta för mycket. Dvs Jag är inte rädd för att krascha på kameran. Ända nackdelen med den kameran är ljud då det måste spelas in i en separat ljudinspelare för att bli bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jocke95, post: 1210517, member: 149278"] Ja tycker m43 systemet lämpar sig bra för skidåkning! Ja, det är en mindre sensor men det medför en hel del fördelar. Mindre storlek på kameror och objektiv som väger mindre samt är billigare, med bibehållen kvalitet. Panasonic har dessutom typ den bästa bildstabiliseringen genom att kombinera optisk och digital stabilisering. Du får också massa proffs funktioner utan att behöva spendera för mycket. Om du vill kan du även sätta på en speedboster och få bättre ljusinsläpp samt sensorstorlek som motsvarar super 35 mm. Vanligt är att filma med gh5 och liknande men om du vill finns mindre kameror med samma prestanda. Ex gx85 och gx9. Objektiv finns massor att välja mellan. Kameran lämpar sig även väl för att filma med gimbal tack vare låg vikt. Ända nackdelen med m43 är iso prestanda som är något sämre än aps-c kameror så som sony. Sen vill ja tillägga att det är skit viktigt att ha bra videostativ, stabilisering (ex gimbal) och ljud om du vill ha bra resultat. Utan det spelar det ingen roll vilken kamera du använder. dvs om du har 15k så hade jag räknat med att lägga halva budgeten på video relaterade tillbehör. Jag använder gx85 med en lumix 14-140mm & olympus 17mm 1.8, extra batterier och ND filter. Det ger mig utmärkt bild och filmkvalitet utan att ta för stor plats eller kosta för mycket. Dvs Jag är inte rädd för att krascha på kameran. Ända nackdelen med den kameran är ljud då det måste spelas in i en separat ljudinspelare för att bli bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bästa kamera för filmning street men även offpist
Tillbaka
Topp