Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa "kompromiss" Allmountain skida 90-100mm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Notosai" data-source="post: 945274" data-attributes="member: 119064"><p>Kan varna för att du eventuellt är för tung för Scott Crusade. Den fick ju lovord av Åka Skidor (vars testpatrull väger 70kg allihop), men när jag testade den förra året så upplevde jag den som mjuk som bara fan i pisten... Grym utanför, men skärande sväng var inget den hade lust till.</p><p></p><p>Jag: 193 cm, 93 kg</p><p></p><p>Du väger mindre, men vill du pressa skidan i pist så kommer den kanske att ge sig. För mig släppte den även utan att jag tröck till...</p><p></p><p>Åker numera på ett par Völkl Unlimited AC50, förra året var sista gången den producerades. Lite smalare än vad du söker kanske, men jag tycker den fungerar grymt både i pist och "svensk" offpist. Du kan ju kika på RTM-serien i årets kollektion, liknande konstruktion men full rocker istället för vanligt spann. Jag har själv inte testat den, men om den liknar AC50 i sitt upträdande i pist och har bättre flyt utanför så kan det vara en mycket kompetent skida. Du får dock köpa att bindningen är den det är och sitter där den sitter, men rälsmonterade bindningar har väldigt trevliga fördelar när man kör pist...</p><p></p><p>Halvt OT: Hur är Sultan 94 i förhållande till den gamla Mythic Rider? Har själv bara testat ridern och upplevde den som riktigt trevligt i kortsväng också, så jag funderar på om sultanen är väldigt annorlunda...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Notosai, post: 945274, member: 119064"] Kan varna för att du eventuellt är för tung för Scott Crusade. Den fick ju lovord av Åka Skidor (vars testpatrull väger 70kg allihop), men när jag testade den förra året så upplevde jag den som mjuk som bara fan i pisten... Grym utanför, men skärande sväng var inget den hade lust till. Jag: 193 cm, 93 kg Du väger mindre, men vill du pressa skidan i pist så kommer den kanske att ge sig. För mig släppte den även utan att jag tröck till... Åker numera på ett par Völkl Unlimited AC50, förra året var sista gången den producerades. Lite smalare än vad du söker kanske, men jag tycker den fungerar grymt både i pist och "svensk" offpist. Du kan ju kika på RTM-serien i årets kollektion, liknande konstruktion men full rocker istället för vanligt spann. Jag har själv inte testat den, men om den liknar AC50 i sitt upträdande i pist och har bättre flyt utanför så kan det vara en mycket kompetent skida. Du får dock köpa att bindningen är den det är och sitter där den sitter, men rälsmonterade bindningar har väldigt trevliga fördelar när man kör pist... Halvt OT: Hur är Sultan 94 i förhållande till den gamla Mythic Rider? Har själv bara testat ridern och upplevde den som riktigt trevligt i kortsväng också, så jag funderar på om sultanen är väldigt annorlunda... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa "kompromiss" Allmountain skida 90-100mm?
Tillbaka
Topp