Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa "kompromiss" Allmountain skida 90-100mm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 945444" data-attributes="member: 13863"><p>Intressant tråd ...</p><p></p><p>Spännande att läsa hur en och samma skidmodell kan uppfattas på så skilda sätt av olika åkare. Känns som ett gott råd är att själv (om möjligt) testa skidorna innan köp! Men, jag tror det i grunden är viktigt att ha förståelse för att en skida med midjemått > 90 mm och skärningsradie > 20 meter kräver fart, teknik och kraft för att gå bra i en hård pist. Inget för kvicka kortsvängar.</p><p></p><p>Frågan man måste ställa sig när man köper en allroundskida är om fokuset är på pist eller offpist, det avgör valet, jag tror inte det finns en allroundskida som matchar lite bättre skidor i båda kategorierna, även om "alla" tillverkar påstår att de har det perfekta verktyget för alla förhållanden.</p><p></p><p>Näe ... bättre att köpa två par skidor. En skida för pisten och en annan för offpisten. Bäst och roligast så. Själv kör jag två allroundare, 75 - 180 för pist och 108 - 188 för opist. Täcker min behov bra!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 945444, member: 13863"] Intressant tråd ... Spännande att läsa hur en och samma skidmodell kan uppfattas på så skilda sätt av olika åkare. Känns som ett gott råd är att själv (om möjligt) testa skidorna innan köp! Men, jag tror det i grunden är viktigt att ha förståelse för att en skida med midjemått > 90 mm och skärningsradie > 20 meter kräver fart, teknik och kraft för att gå bra i en hård pist. Inget för kvicka kortsvängar. Frågan man måste ställa sig när man köper en allroundskida är om fokuset är på pist eller offpist, det avgör valet, jag tror inte det finns en allroundskida som matchar lite bättre skidor i båda kategorierna, även om "alla" tillverkar påstår att de har det perfekta verktyget för alla förhållanden. Näe ... bättre att köpa två par skidor. En skida för pisten och en annan för offpisten. Bäst och roligast så. Själv kör jag två allroundare, 75 - 180 för pist och 108 - 188 för opist. Täcker min behov bra! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa "kompromiss" Allmountain skida 90-100mm?
Tillbaka
Topp