Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bästa lavinskyffeln?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ivo del Scandi" data-source="post: 1240933" data-attributes="member: 166682"><p>riktigt intressant! (även om testet var gammalt). Jag har dock aldrig varit i närheten av att en spade har vikt sig. Hur bar de sig åt??</p><p></p><p>jag har just köpt en ARVA ULTRA AVALANCHE SHOVEL på 300gram. Spaden har ett ganska litet blad med 1,5mm gods och kolfiberskaft. (de flesta spadar har 2mm gods och stålskaft)</p><p></p><p>Viktiga egenskaper enligt mig: </p><p>- Låg vikt! den här spaden sparar 3-400gram i ryggsäcken jämfört med mina andra spadar.</p><p>- litet spadblad: en del tycks tro att det ska bara ett stort, brett blad för att kunna gräva effektivt. Min erfarenhet är tvärtom. Med ett stort blad är det svårt att gräva i en lavinkägla (och nästan omöjligt att gräva ut en bivack). </p><p></p><p>Återstår att se hur den funkar i vinter....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ivo del Scandi, post: 1240933, member: 166682"] riktigt intressant! (även om testet var gammalt). Jag har dock aldrig varit i närheten av att en spade har vikt sig. Hur bar de sig åt?? jag har just köpt en ARVA ULTRA AVALANCHE SHOVEL på 300gram. Spaden har ett ganska litet blad med 1,5mm gods och kolfiberskaft. (de flesta spadar har 2mm gods och stålskaft) Viktiga egenskaper enligt mig: - Låg vikt! den här spaden sparar 3-400gram i ryggsäcken jämfört med mina andra spadar. - litet spadblad: en del tycks tro att det ska bara ett stort, brett blad för att kunna gräva effektivt. Min erfarenhet är tvärtom. Med ett stort blad är det svårt att gräva i en lavinkägla (och nästan omöjligt att gräva ut en bivack). Återstår att se hur den funkar i vinter.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bästa lavinskyffeln?
Tillbaka
Topp