Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bästa liften
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fogy" data-source="post: 65147" data-attributes="member: 13962"><p>Kom precis på en liftsort vi inte tagit upp. Jag minns så väl den första gången... </p><p>Det var under min vistelese i Chamonix -97 som jag upptäckte detta vidunder.</p><p>När det en dag var dåligt väder och allt ovan trädgränsen var mer eller mindre oåkbart tog vi skydd i Les Houches.</p><p>När vi kom till gondolstationen och skulle stiga på liften så fatta jag inte ett dyft. Där var ett litet ägg med fönster och en springa på ca 5cm att ta sig in i. Liftjävlen hade nog inte smörjts på ett tag...</p><p>Hursomhelst så tog det ett tag innan vi fattade hur vi skulle komma in i liften (lite som att födas baklänges), men väl där så gick det ju bra.</p><p>Denna liftsort har jag sedermera döpt till "Rötägg" och jag blir numera alltid väldigt "glad" när jag får åke en.</p><p></p><p>Kan någon svara på frågan, hur f-n man ska kunna få in fyra pers i dom?</p><p>Man får väl ha teleskopstavar... =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fogy, post: 65147, member: 13962"] Kom precis på en liftsort vi inte tagit upp. Jag minns så väl den första gången... Det var under min vistelese i Chamonix -97 som jag upptäckte detta vidunder. När det en dag var dåligt väder och allt ovan trädgränsen var mer eller mindre oåkbart tog vi skydd i Les Houches. När vi kom till gondolstationen och skulle stiga på liften så fatta jag inte ett dyft. Där var ett litet ägg med fönster och en springa på ca 5cm att ta sig in i. Liftjävlen hade nog inte smörjts på ett tag... Hursomhelst så tog det ett tag innan vi fattade hur vi skulle komma in i liften (lite som att födas baklänges), men väl där så gick det ju bra. Denna liftsort har jag sedermera döpt till "Rötägg" och jag blir numera alltid väldigt "glad" när jag får åke en. Kan någon svara på frågan, hur f-n man ska kunna få in fyra pers i dom? Man får väl ha teleskopstavar... =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bästa liften
Tillbaka
Topp