Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bästa lins för Skandinaviska fjällen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1244165" data-attributes="member: 12152"><p>Jag kör oftast två olika googles och byter efter väder. Jag tycker det blir för mycket meck med linsbyten även om det är smidigt att ha med sig. Första halvan av vintern i Sverige behöver man sällan något annat än flatljuslins och drar det sig framåt vårkanten klarar man sig nästan jämnt med medelmörka lins/spegelglas. Jag undviker riktigt mörka glas vanligen i Sverige, även om det kan vara bra att ha om det är riktiga soldagar sent på säsongen eller i Alperna. Åker jag med rygga tar jag med extraparet i ryggan om det är i gränslandet, men är det en januaridag i Åre tex behöver man aldrig oroa sig över att det ska bli för ljust. </p><p></p><p>Som info använder jag Oakley Prism HI Pink som flatljuslins. Jag har inga klagomål på funktionen, men den är knappast så bra som marknadsföringen anger.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1244165, member: 12152"] Jag kör oftast två olika googles och byter efter väder. Jag tycker det blir för mycket meck med linsbyten även om det är smidigt att ha med sig. Första halvan av vintern i Sverige behöver man sällan något annat än flatljuslins och drar det sig framåt vårkanten klarar man sig nästan jämnt med medelmörka lins/spegelglas. Jag undviker riktigt mörka glas vanligen i Sverige, även om det kan vara bra att ha om det är riktiga soldagar sent på säsongen eller i Alperna. Åker jag med rygga tar jag med extraparet i ryggan om det är i gränslandet, men är det en januaridag i Åre tex behöver man aldrig oroa sig över att det ska bli för ljust. Som info använder jag Oakley Prism HI Pink som flatljuslins. Jag har inga klagomål på funktionen, men den är knappast så bra som marknadsföringen anger. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bästa lins för Skandinaviska fjällen?
Tillbaka
Topp