Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa Offpist i mars 2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FGoldwin" data-source="post: 1071706" data-attributes="member: 101183"><p>Efter ett mycket otajmat nyckelbensbrott med inställd Engelberg-resa som följd är jag nu taggad för att hitta lite Offpist-åkning. Fast på lite närmare håll.</p><p></p><p>Offpist-åkningen bör vara lätt tillgänglig från lift. Lite hiking är OK, men inte för mycket. Dessutom bör sannolikheten för mycket snö och OK väder vara stor. Till detta en plats i de nordiska fjällen.</p><p></p><p>Utgångspunkten är Karlstad och en 2-3 dagarstripp. Avresa torsdag em eller fredag fm. Åkning fredag, lördag och ev söndag. </p><p></p><p>Sälen och Trysil är bekanta områden för mig och visserligen går det att hitta offpist, men inte så troligt och inte så mycket. Kommer det en dump på 50cm finns det att åka i, men sannolikheten är inte så stor.</p><p></p><p>Norge har:</p><p>- Röldal. 7.5 timmar.</p><p>- Stranda. 9 timmar. Alternativt Bil till Oslo och flyg till Alesund.</p><p>- Songdal. 7 timmar. </p><p></p><p>Detta är vad jag googlat fram. Jag har ingen erfarenhet av offpist i de nordiska fjällen - förutom när det dumpar i Sälen och Trysil.</p><p></p><p>Förslag på lämpliga resmål mottages tacksamt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FGoldwin, post: 1071706, member: 101183"] Efter ett mycket otajmat nyckelbensbrott med inställd Engelberg-resa som följd är jag nu taggad för att hitta lite Offpist-åkning. Fast på lite närmare håll. Offpist-åkningen bör vara lätt tillgänglig från lift. Lite hiking är OK, men inte för mycket. Dessutom bör sannolikheten för mycket snö och OK väder vara stor. Till detta en plats i de nordiska fjällen. Utgångspunkten är Karlstad och en 2-3 dagarstripp. Avresa torsdag em eller fredag fm. Åkning fredag, lördag och ev söndag. Sälen och Trysil är bekanta områden för mig och visserligen går det att hitta offpist, men inte så troligt och inte så mycket. Kommer det en dump på 50cm finns det att åka i, men sannolikheten är inte så stor. Norge har: - Röldal. 7.5 timmar. - Stranda. 9 timmar. Alternativt Bil till Oslo och flyg till Alesund. - Songdal. 7 timmar. Detta är vad jag googlat fram. Jag har ingen erfarenhet av offpist i de nordiska fjällen - förutom när det dumpar i Sälen och Trysil. Förslag på lämpliga resmål mottages tacksamt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa Offpist i mars 2016
Tillbaka
Topp