Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
bästa orten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pelly" data-source="post: 181619" data-attributes="member: 55786"><p>bc får generellt mer snö... samma sak denna säsong, men jag var helt nöjd ändå! </p><p></p><p>tycker lätt du ska åka till kanada om det lockar mest, alldeles för mycket svenskar i alperna... (fernie är inte att sikta på i kanada om du vill slippa det syndromet) </p><p></p><p>att få arbetstillstånd är rätt svårt, det finns nåt utbyte där 100 svenskar byter med 100 kanadicker...men tror det gäller de med högre utbildning, företaget du ska jobba för måste då bevisa att de verkligen behöver dig... hörde däremot att du genom nån myndighet i london kan skaffa ett annat typ av jobbtillstånd, vet dock inte vad det är... </p><p>pratade med kanadensiska ambassaden i sverige innan jag åkte och kollade hur det ligger till med visum, de svarade att jag inte ens behöver försöka för att det i princip är omöjligt att få....</p><p></p><p>du kan nog jobba svart, men det är ju lite osäkert. lönen är inte särskilt bra, speciellt inte inom restaurant. tror constrution arbete har bäst lön... i alla fall var det de som känade bäst av våra kompisar i banff. </p><p></p><p>vi hade sparat ihop alla pengar innan, eftersom vi inte räknade med att få jobb. sen skippade vi att jobba helt under halvåret där... rätt skönt alternativ!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pelly, post: 181619, member: 55786"] bc får generellt mer snö... samma sak denna säsong, men jag var helt nöjd ändå! tycker lätt du ska åka till kanada om det lockar mest, alldeles för mycket svenskar i alperna... (fernie är inte att sikta på i kanada om du vill slippa det syndromet) att få arbetstillstånd är rätt svårt, det finns nåt utbyte där 100 svenskar byter med 100 kanadicker...men tror det gäller de med högre utbildning, företaget du ska jobba för måste då bevisa att de verkligen behöver dig... hörde däremot att du genom nån myndighet i london kan skaffa ett annat typ av jobbtillstånd, vet dock inte vad det är... pratade med kanadensiska ambassaden i sverige innan jag åkte och kollade hur det ligger till med visum, de svarade att jag inte ens behöver försöka för att det i princip är omöjligt att få.... du kan nog jobba svart, men det är ju lite osäkert. lönen är inte särskilt bra, speciellt inte inom restaurant. tror constrution arbete har bäst lön... i alla fall var det de som känade bäst av våra kompisar i banff. vi hade sparat ihop alla pengar innan, eftersom vi inte räknade med att få jobb. sen skippade vi att jobba helt under halvåret där... rätt skönt alternativ! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
bästa orten?
Tillbaka
Topp