Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa park i alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 478395"><p>Serre Chevalier har en fungerande park, men tycker den skötts dåligt. Inte på det viset att hoppen är dåliga, men de är alltid stängda och du måste vara duktig åkare för att få dem öppnade. Söndagar är de t,ex ofta stängd pga av att de är mycket "skader på resdagarna" enligt fransmännen och på förmiddagen fick man inte hoppa för landningen var inte uppvärmd av solen ännu. Massa sånt skit som störde enormt, när man väl tagit sig från ena änden av systemet till den andra.</p><p></p><p>Les 2 Alpes har en rejäl park, stor pipe och bra parklift (t-lift) till skillnad från Serre där du måste åka ner till en stollift längre ner... skön by också! </p><p></p><p>Parker kan ioförsig se helt olika ut från år till år, Serres t,ex var helt ombyggd och flyttad mellan -04 och -08. Kanske blir det val d´isere som får bäst park i år... vem vet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 478395"] Serre Chevalier har en fungerande park, men tycker den skötts dåligt. Inte på det viset att hoppen är dåliga, men de är alltid stängda och du måste vara duktig åkare för att få dem öppnade. Söndagar är de t,ex ofta stängd pga av att de är mycket "skader på resdagarna" enligt fransmännen och på förmiddagen fick man inte hoppa för landningen var inte uppvärmd av solen ännu. Massa sånt skit som störde enormt, när man väl tagit sig från ena änden av systemet till den andra. Les 2 Alpes har en rejäl park, stor pipe och bra parklift (t-lift) till skillnad från Serre där du måste åka ner till en stollift längre ner... skön by också! Parker kan ioförsig se helt olika ut från år till år, Serres t,ex var helt ombyggd och flyttad mellan -04 och -08. Kanske blir det val d´isere som får bäst park i år... vem vet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa park i alperna?
Tillbaka
Topp