Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa park i Europa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 1073978" data-attributes="member: 53337"><p>Varför resa längre än nödvändigt? Kläppen har överlägset den park där du får mest åkning för liftkortspengarna.</p><p></p><p>Ett åk från botten i liften, upp och hela vägen ned igen tar ca 3 minuter.</p><p></p><p>Med lite snabb mattematik räknar man då ut att det är 20 åk/tim</p><p></p><p>snittar du 5 timmar/dag så är det 100 åk/dag.</p><p></p><p>Åker du tre veckor är det 100 * 21 = 2100 åk. (mycket träning på så många åk)</p><p></p><p>Nu har ju inte kläppen någon airbag eller studsmatta, men i Malung på "fabriken" så har de en trampolinhall man kanske kan snacka in sig att få leka på om du hittar rätt person att fråga. Annars är det bara att göra som man gjorde förr i tiden och börja på de små hoppen och sakta gå uppåt i storlek.</p><p></p><p>För bästa upplevelse åk från början av mars och framåt när det är längre ljusa dagar och mjukare i backen, då är kläppen som allra bäst i min mening.</p><p></p><p>Du kan tacka mig sen =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 1073978, member: 53337"] Varför resa längre än nödvändigt? Kläppen har överlägset den park där du får mest åkning för liftkortspengarna. Ett åk från botten i liften, upp och hela vägen ned igen tar ca 3 minuter. Med lite snabb mattematik räknar man då ut att det är 20 åk/tim snittar du 5 timmar/dag så är det 100 åk/dag. Åker du tre veckor är det 100 * 21 = 2100 åk. (mycket träning på så många åk) Nu har ju inte kläppen någon airbag eller studsmatta, men i Malung på "fabriken" så har de en trampolinhall man kanske kan snacka in sig att få leka på om du hittar rätt person att fråga. Annars är det bara att göra som man gjorde förr i tiden och börja på de små hoppen och sakta gå uppåt i storlek. För bästa upplevelse åk från början av mars och framåt när det är längre ljusa dagar och mjukare i backen, då är kläppen som allra bäst i min mening. Du kan tacka mig sen =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa park i Europa?
Tillbaka
Topp