Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa pistskidan dam o herr utan tanke på budget ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CLarsson" data-source="post: 944555" data-attributes="member: 132600"><p>Jag kör på ett par Nordica Firearrow 74 i pisten, riktigt rolliga, pigga och snabba in i svängarna samtidigt som de går att gör lite allt möjligt med. Har tidigare varit negativ mot nordica skidor med efter dessa så har jag totalt vänt. </p><p>Om du skulle vilja ha en ännu styvare så finns årets firrearrow i en EDT edition. Ännu styvare än den vanliga. </p><p>Det finns även en lite bredare modell som heter 80. Skidan är lite jibb/freeride insprerad vilket gör den lite mer lekfull än en valig pist racer. Går att "Slö" åka men är klart roligast att bränna på orednligt med.</p><p></p><p>Allt som allt en väldigt allround skida som klarar det mesta om du orkar trycka till dom ordentligt.</p><p></p><p>Själv är jag 182 cm och väger runt 85+ med alla kläder på.</p><p></p><p>Enda nackdelen för dig är att radien är ganska kort, 14.5 på mina 172 cm. blir nog lite längre om du går upp till 180 cm.</p><p></p><p>Kan inte så mycket om dam skidor, men om du är från malmö området så kör in till Snö och Sjö i Limhamn, grymt kunnig och trevlig personal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CLarsson, post: 944555, member: 132600"] Jag kör på ett par Nordica Firearrow 74 i pisten, riktigt rolliga, pigga och snabba in i svängarna samtidigt som de går att gör lite allt möjligt med. Har tidigare varit negativ mot nordica skidor med efter dessa så har jag totalt vänt. Om du skulle vilja ha en ännu styvare så finns årets firrearrow i en EDT edition. Ännu styvare än den vanliga. Det finns även en lite bredare modell som heter 80. Skidan är lite jibb/freeride insprerad vilket gör den lite mer lekfull än en valig pist racer. Går att "Slö" åka men är klart roligast att bränna på orednligt med. Allt som allt en väldigt allround skida som klarar det mesta om du orkar trycka till dom ordentligt. Själv är jag 182 cm och väger runt 85+ med alla kläder på. Enda nackdelen för dig är att radien är ganska kort, 14.5 på mina 172 cm. blir nog lite längre om du går upp till 180 cm. Kan inte så mycket om dam skidor, men om du är från malmö området så kör in till Snö och Sjö i Limhamn, grymt kunnig och trevlig personal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa pistskidan dam o herr utan tanke på budget ?
Tillbaka
Topp