Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa pjäxbutiken i Göteborg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PapaDee" data-source="post: 622139" data-attributes="member: 88190"><p>Först av allt: Tack för alla tips!</p><p></p><p>Nu tänkte jag att skulle ge lite feed-back till den här pjäxhistorien med en på gränsen till bisarr avslutning.</p><p></p><p>Alla som scrollat igenom inläggen ovan har säkert inte kunnat undgå att jag började bli riktigt frustrerad över att tiden rann iväg och att jag p.g.a privata och proffessionella skäl hade svårt att ta mig Göteborg.</p><p></p><p>Det här nådde sin kulmen förra söndagen när jag konstaterade att jag faktiskt inte skulle hinna köpa pjäxor före den första av tre skidresor på kort tid. Dessutom hade jag fått indikationer på att Sportspec och Skistore börjat få utplockat och slut på vissa modeller och storlekar. Började få lite panik-känsla med andra ord.</p><p></p><p>När jag satt och läste GP fick jag dock se att Udéns hade Söndagsöppet mellan 12-15..och tänkte att man kanske skulle kolla med Udéns ändå? Kl 12.30 ringer jag och pratar med en Elof. Jag beskriver mitt problem (att jag bor i Strömstad), att jag är intresserad av en premiumpjäxa bla bla bla, och frågar hur det ser ut med utbud i min storlek. Då svarar Elof: - Det ser faktiskt ganska bra ut i din storlek i det segmentet. Sätt dig i bilen och kom hit så löser vi det! -....men, jag bor i Strömstad säger jag. Jag kommer inte att kunna vara nere hos dig förrän tidigast 14.30, förmodligen senare, och det lär väl ta ett bra tag att prova ut och forma ett par pjäxor och formgjuta sulor?? Elof var hur cool som helst: - Om du är är här 14.59 så fixar jag det, inga problem.</p><p></p><p>Trodde nästan det var ett skämt men kastade mig i bilen och blåste ner till Göteborg. Tänkte givetvis 1000 ggr under resan, "det var ju så här det INTE skulle bli...jag ville ju prova i lugn och ro...det här kommer att bli kaos". Ringde även Udéns igen under resan ner och pratade med kollegor till Elof, bara för att säkerställa att han inte var en mytoman som sprang runt i tvångströja, nyttjade tyngre droger eller bara allmänt gick runt och lovade guld och gröna skogar till höger och vänster.</p><p></p><p>Kl 14.45 steg jag in i Udéns butik och träffade Elof i bootfitting-avdelningen. Kl 17.20 kom jag ut ur samma butik med ett par Salomon Falcon CS Pro, gjutet skal, bakade innerskor och formjutna Conformable-sulor. Jag var alltså ensam i butiken i nästan 2,5 timmar. På en söndag!!! Då hade alltså Elof hjälpt mig med att:</p><p></p><p>1) Hitta rätt modeller utifrån det jag berättade</p><p>2) Prova dessa olika modeller och hittat den bästa i rätt storlek, en Salomon Falcon CS Pro, med SAGOLIK passform och prestanda.</p><p>3) Gjuta en Conformable-sula</p><p>4) Värmt och format skalet (Salomon Custom Shell)och innerskon</p><p>5) Tagit bort ett tryck på en knöl genom ihärdigt jobb med fräs och slip.</p><p></p><p>Alltså, vad säger man? Det måste vara något slags världsrekord i service? Alltså även när jag vid 16.45-tiden, nästan två timmar efter stängningstid på en söndag, började klaga på ett tryck på en knöl så var han hur trevlig och hjälpsam som helst. - Inga problem, det här fixar vi!</p><p></p><p>Jag var nästan chockad efteråt. Vad f-n var det som hände? Udéns har ju fått lite skit i olika trådar här på forumet så jag hade ärligt talat inte skyhöga förväntningar, men jag har svårt att tro att jag hade fått bättre hjälp i någon annan butik...i hela Sverige? Det spelar ingen roll att Elof tydligen var en i ägarkonstellationen, det är ändå anmärkningsvärt hög service-nivå!?</p><p></p><p>Som om inte detta vore nog. När jag ska betala så visar det sig även att det är REA på pjäxan...så det var alltså styvt en lök billigare än vad jag räknat med. </p><p></p><p>Tack för kaffet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PapaDee, post: 622139, member: 88190"] Först av allt: Tack för alla tips! Nu tänkte jag att skulle ge lite feed-back till den här pjäxhistorien med en på gränsen till bisarr avslutning. Alla som scrollat igenom inläggen ovan har säkert inte kunnat undgå att jag började bli riktigt frustrerad över att tiden rann iväg och att jag p.g.a privata och proffessionella skäl hade svårt att ta mig Göteborg. Det här nådde sin kulmen förra söndagen när jag konstaterade att jag faktiskt inte skulle hinna köpa pjäxor före den första av tre skidresor på kort tid. Dessutom hade jag fått indikationer på att Sportspec och Skistore börjat få utplockat och slut på vissa modeller och storlekar. Började få lite panik-känsla med andra ord. När jag satt och läste GP fick jag dock se att Udéns hade Söndagsöppet mellan 12-15..och tänkte att man kanske skulle kolla med Udéns ändå? Kl 12.30 ringer jag och pratar med en Elof. Jag beskriver mitt problem (att jag bor i Strömstad), att jag är intresserad av en premiumpjäxa bla bla bla, och frågar hur det ser ut med utbud i min storlek. Då svarar Elof: - Det ser faktiskt ganska bra ut i din storlek i det segmentet. Sätt dig i bilen och kom hit så löser vi det! -....men, jag bor i Strömstad säger jag. Jag kommer inte att kunna vara nere hos dig förrän tidigast 14.30, förmodligen senare, och det lär väl ta ett bra tag att prova ut och forma ett par pjäxor och formgjuta sulor?? Elof var hur cool som helst: - Om du är är här 14.59 så fixar jag det, inga problem. Trodde nästan det var ett skämt men kastade mig i bilen och blåste ner till Göteborg. Tänkte givetvis 1000 ggr under resan, "det var ju så här det INTE skulle bli...jag ville ju prova i lugn och ro...det här kommer att bli kaos". Ringde även Udéns igen under resan ner och pratade med kollegor till Elof, bara för att säkerställa att han inte var en mytoman som sprang runt i tvångströja, nyttjade tyngre droger eller bara allmänt gick runt och lovade guld och gröna skogar till höger och vänster. Kl 14.45 steg jag in i Udéns butik och träffade Elof i bootfitting-avdelningen. Kl 17.20 kom jag ut ur samma butik med ett par Salomon Falcon CS Pro, gjutet skal, bakade innerskor och formjutna Conformable-sulor. Jag var alltså ensam i butiken i nästan 2,5 timmar. På en söndag!!! Då hade alltså Elof hjälpt mig med att: 1) Hitta rätt modeller utifrån det jag berättade 2) Prova dessa olika modeller och hittat den bästa i rätt storlek, en Salomon Falcon CS Pro, med SAGOLIK passform och prestanda. 3) Gjuta en Conformable-sula 4) Värmt och format skalet (Salomon Custom Shell)och innerskon 5) Tagit bort ett tryck på en knöl genom ihärdigt jobb med fräs och slip. Alltså, vad säger man? Det måste vara något slags världsrekord i service? Alltså även när jag vid 16.45-tiden, nästan två timmar efter stängningstid på en söndag, började klaga på ett tryck på en knöl så var han hur trevlig och hjälpsam som helst. - Inga problem, det här fixar vi! Jag var nästan chockad efteråt. Vad f-n var det som hände? Udéns har ju fått lite skit i olika trådar här på forumet så jag hade ärligt talat inte skyhöga förväntningar, men jag har svårt att tro att jag hade fått bättre hjälp i någon annan butik...i hela Sverige? Det spelar ingen roll att Elof tydligen var en i ägarkonstellationen, det är ändå anmärkningsvärt hög service-nivå!? Som om inte detta vore nog. När jag ska betala så visar det sig även att det är REA på pjäxan...så det var alltså styvt en lök billigare än vad jag räknat med. Tack för kaffet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa pjäxbutiken i Göteborg?
Tillbaka
Topp