Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bästa sätt att transportera utrustningen på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="axelson" data-source="post: 998322" data-attributes="member: 44112"><p>Håller med om att inne i bilen är smidigt men många gånger inte möjligt och ur säkerhetssynpunkt inte det bästa om du skulle krocka och skidor med vassa stålkanter flyger runt.</p><p></p><p>Antar att takboxen ger mindre luftmotstånd än fodral för att de är mer aerodynamiskt utformade, men skulle man inte kunna utforma skidfodralet mer aerodynamiskt så det skulle funka lika bra som takboxen då? Nackdelen med takbox är som sagt när den inte används, struligt att förvara. Men även när takboxen används stör jag mig på att det är bökigt att packa och ofta blir jackan nersmutsad när man står och ska komma åt det som ligger mitt i boxen.</p><p></p><p>Baktanken med tråden är att jag själv inte är helt nöjd med de alternativ som jag testat och undrar om jag är själv om detta eller om det finns lösningar som folk är helt nöjda med. Det finns många faktorer som väger in och jag är nyfiken på att höra vad folk har för synpunkter och hur ni prioriterat. Finns det kanske några lösningar jag inte är medveten om?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="axelson, post: 998322, member: 44112"] Håller med om att inne i bilen är smidigt men många gånger inte möjligt och ur säkerhetssynpunkt inte det bästa om du skulle krocka och skidor med vassa stålkanter flyger runt. Antar att takboxen ger mindre luftmotstånd än fodral för att de är mer aerodynamiskt utformade, men skulle man inte kunna utforma skidfodralet mer aerodynamiskt så det skulle funka lika bra som takboxen då? Nackdelen med takbox är som sagt när den inte används, struligt att förvara. Men även när takboxen används stör jag mig på att det är bökigt att packa och ofta blir jackan nersmutsad när man står och ska komma åt det som ligger mitt i boxen. Baktanken med tråden är att jag själv inte är helt nöjd med de alternativ som jag testat och undrar om jag är själv om detta eller om det finns lösningar som folk är helt nöjda med. Det finns många faktorer som väger in och jag är nyfiken på att höra vad folk har för synpunkter och hur ni prioriterat. Finns det kanske några lösningar jag inte är medveten om? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bästa sätt att transportera utrustningen på?
Tillbaka
Topp