Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bästa Sk8 åkare i världen just nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="henrik86" data-source="post: 134886" data-attributes="member: 55967"><p>ok, </p><p>här kommer min lista....</p><p>1 rodney mullen, solklart!!! förutom att han uppfunnit de flesta grundläggande fliptricken inom skateboard har han även lyckats med bedriften att sättan 900 i vert. det är faktiskt sant. den enda orsaken till att han inte kör bara vert är att han inte tycker det är lika roligt som freestyle (vilket är det han kör om än med en streetbräda).</p><p></p><p>2 sandro diaz, den ende som gjort tre st 900 i en och samma tävling. ruskigt bra vertåkare...</p><p></p><p>3 tony magnusson, sveriges genom tidernas främste skateboardlegend!!!! flyttade till usa vid fjorton års ålder och satsade på skate, startade H-street och osiris footwear!!! </p><p></p><p>4 chad muska, stod för första gången på en bräda vid ca tjugo års ålder (or so they say), visade sig att var ruskigt bra och fick kontrakt nästan direkt. kolla hans trappa som han sätter i fulfill the dream (kul fakta: han brände sina första sponsorpengar från shortys på en stadsjeep som han totalkrascha efter en dag).</p><p></p><p>5 tony hawk, man måste credda honom....</p><p></p><p>6 keith hufnagel, efter den dvsfilmen har det hänt ngt med kieth. han har blivit en av de bästa streetskatare jag sett på mkt länge, kul att se!!!</p><p></p><p>7 steve olson, den äldre. fortfarande riktigt grym poolåkare trots sin ålder. bland de bästa.</p><p></p><p>8 jaime thomas, bara för hans grymma attityd och sköna åkstil. värt att nämna att han har en ovanlig fetish för att skata barfota.</p><p></p><p>9 the ragdoll, kan vara den skönaste skataren i historien med sin punkattityd och sitt otvättade hår. även denne man gör sjuka hopp utför trappor och liknande. galet!!! </p><p></p><p>10 andrew reynolds, kan tänka mig att han e en skön snubbe om inte e han riktigt bra på skate.</p><p></p><p>det finns många fler som jag vill ta med. men de här gubbarna är dom jag tycker förtjänar det mest. för övrigt är mike vallely inte en dålig åkare utan han kör bara med en annan stil. han är oehört teknisk på det han gör. även om han slåss ibland.han har en riktig skate and destroy-inställning som jag gillar. han är nog arg eftersom han varit på riktigt hög nivå sen mitten på 80talet och fortfarande får skit av väktare. </p><p></p><p>danny way är bra men är mer utav en stuntman. det är inte riktig skate med såna jätteramper. coolt som fan dock. fler coola snubbar: tom penny, daewon song, ali boulala, bam, steve olson (den yngre), eric koston och hela pig-teamet de filmerna är skitroliga!! </p><p>over and out</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="henrik86, post: 134886, member: 55967"] ok, här kommer min lista.... 1 rodney mullen, solklart!!! förutom att han uppfunnit de flesta grundläggande fliptricken inom skateboard har han även lyckats med bedriften att sättan 900 i vert. det är faktiskt sant. den enda orsaken till att han inte kör bara vert är att han inte tycker det är lika roligt som freestyle (vilket är det han kör om än med en streetbräda). 2 sandro diaz, den ende som gjort tre st 900 i en och samma tävling. ruskigt bra vertåkare... 3 tony magnusson, sveriges genom tidernas främste skateboardlegend!!!! flyttade till usa vid fjorton års ålder och satsade på skate, startade H-street och osiris footwear!!! 4 chad muska, stod för första gången på en bräda vid ca tjugo års ålder (or so they say), visade sig att var ruskigt bra och fick kontrakt nästan direkt. kolla hans trappa som han sätter i fulfill the dream (kul fakta: han brände sina första sponsorpengar från shortys på en stadsjeep som han totalkrascha efter en dag). 5 tony hawk, man måste credda honom.... 6 keith hufnagel, efter den dvsfilmen har det hänt ngt med kieth. han har blivit en av de bästa streetskatare jag sett på mkt länge, kul att se!!! 7 steve olson, den äldre. fortfarande riktigt grym poolåkare trots sin ålder. bland de bästa. 8 jaime thomas, bara för hans grymma attityd och sköna åkstil. värt att nämna att han har en ovanlig fetish för att skata barfota. 9 the ragdoll, kan vara den skönaste skataren i historien med sin punkattityd och sitt otvättade hår. även denne man gör sjuka hopp utför trappor och liknande. galet!!! 10 andrew reynolds, kan tänka mig att han e en skön snubbe om inte e han riktigt bra på skate. det finns många fler som jag vill ta med. men de här gubbarna är dom jag tycker förtjänar det mest. för övrigt är mike vallely inte en dålig åkare utan han kör bara med en annan stil. han är oehört teknisk på det han gör. även om han slåss ibland.han har en riktig skate and destroy-inställning som jag gillar. han är nog arg eftersom han varit på riktigt hög nivå sen mitten på 80talet och fortfarande får skit av väktare. danny way är bra men är mer utav en stuntman. det är inte riktig skate med såna jätteramper. coolt som fan dock. fler coola snubbar: tom penny, daewon song, ali boulala, bam, steve olson (den yngre), eric koston och hela pig-teamet de filmerna är skitroliga!! over and out [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bästa Sk8 åkare i världen just nu?
Tillbaka
Topp