Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa skida 110+ mm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1000535" data-attributes="member: 138899"><p>Hej</p><p>Som sen årets säsong åkare av Hendryx PH 182, men ej rättroende klanmedlemm då jag även tror att andra märken kan vara bra vill jag framföra följande </p><p>Sålde mina Mantra 185 och Elan PogoHomes til förmån för PH 182</p><p>Jämfört med Mantran är PH bättre på allt förutom isgrepp, mot Elanen carvar dom betydligt bättre </p><p>Jag har nu kört med PH i 20 dagar i alla upptänkliga fören i pist, manchester, uppkört, isigt, mjuk "vårsnö"och offpist ett par dar i Hemsedal och skidorna fixar allt med bravur förutom att greppa i is.</p><p>PH upplever jag dom den lekfullaste av HX fetare skidor och kräver inte samma 100% iga engagemang i åkningen, men ger ändå mycket tillbaks när man lägger manken till. Funkisarna tycker jag är för tungåkta/krävande för min smak</p><p>Katana är annars trevlig bekantskap jag upplevde dom som precis vad dom är, en fetare version av Mantra. Samma ljud, samma känsla i snökontakt och dämpning och lika stabil i gången</p><p>Men som sagt skulle alla tycka lika räckte det med den berömda Folkskidan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1000535, member: 138899"] Hej Som sen årets säsong åkare av Hendryx PH 182, men ej rättroende klanmedlemm då jag även tror att andra märken kan vara bra vill jag framföra följande Sålde mina Mantra 185 och Elan PogoHomes til förmån för PH 182 Jämfört med Mantran är PH bättre på allt förutom isgrepp, mot Elanen carvar dom betydligt bättre Jag har nu kört med PH i 20 dagar i alla upptänkliga fören i pist, manchester, uppkört, isigt, mjuk "vårsnö"och offpist ett par dar i Hemsedal och skidorna fixar allt med bravur förutom att greppa i is. PH upplever jag dom den lekfullaste av HX fetare skidor och kräver inte samma 100% iga engagemang i åkningen, men ger ändå mycket tillbaks när man lägger manken till. Funkisarna tycker jag är för tungåkta/krävande för min smak Katana är annars trevlig bekantskap jag upplevde dom som precis vad dom är, en fetare version av Mantra. Samma ljud, samma känsla i snökontakt och dämpning och lika stabil i gången Men som sagt skulle alla tycka lika räckte det med den berömda Folkskidan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa skida 110+ mm
Tillbaka
Topp