Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa skida 110+ mm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 998807" data-attributes="member: 13863"><p>Ross Super 7 går förvånansvärt bra i pisten. Mina 195 cm är väl dämpade (två lager titanal) och förhållandevis hårda (för att vara en lössnöinriktad skida). På hårt underlag är dock skäret ganska odistinkt och jobbar man inte med kantisättningen går skidorna lätt över i sladd, dock fullkomligt odramatiskt. På lite mjukare underlag, läs fast natursnö, går det att carva riktigt bra, den aktiva kanten är dock mycket kort och stabiliteten och känslan är närmare SL än GS (så att säga). Njae ... ingen skida jag rekommenderar för den som uttalat vill ha en skida som går bra i pist (men det är helt OK med tanke på bredd (117 mm) och de höga tip & tailrockarna.</p><p></p><p>Kan dock vara superintressant att se vad Ross levererar nästa säsong. Tycks som man modifierat Super 7an rejält med lägre rockers och lättare tip och tail, kan bli riktigt, riktigt bra.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 998807, member: 13863"] Ross Super 7 går förvånansvärt bra i pisten. Mina 195 cm är väl dämpade (två lager titanal) och förhållandevis hårda (för att vara en lössnöinriktad skida). På hårt underlag är dock skäret ganska odistinkt och jobbar man inte med kantisättningen går skidorna lätt över i sladd, dock fullkomligt odramatiskt. På lite mjukare underlag, läs fast natursnö, går det att carva riktigt bra, den aktiva kanten är dock mycket kort och stabiliteten och känslan är närmare SL än GS (så att säga). Njae ... ingen skida jag rekommenderar för den som uttalat vill ha en skida som går bra i pist (men det är helt OK med tanke på bredd (117 mm) och de höga tip & tailrockarna. Kan dock vara superintressant att se vad Ross levererar nästa säsong. Tycks som man modifierat Super 7an rejält med lägre rockers och lättare tip och tail, kan bli riktigt, riktigt bra. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bästa skida 110+ mm
Tillbaka
Topp