Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa skidåkningen i Sverige!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1208660" data-attributes="member: 131147"><p>Korta svaret är ja. Åre har en lite egen status som liftburet skidberg i Sverige med respektabel fallhöjd. Jag precis som du åker nästan bara till alperna för nöjesåkning. Har även åkt i Sälen, Idre, Hemavan, Tärna, Funäs, Ramis, Tännäs och lite fler till. Har spenderat rätt många lägerhelger och lägerveckor i alla Vemdalens system med alpintävlande barn och ungdomar. Många har trevlig åkning och är bra på olika sätt, men dom är mer ’stora kullar’ än berg om du är van vid alperna.</p><p>Men undvik vecka 9 och påsk i Åre. Försäsong/tidig säsong mörkt (som Sverige är) och min erfarenhet är att det kan vara snålt med snö och allmänt bistert väder. Tiden mellan sportlov och påsk är nice (mars). Bon chance! Min favorit är annars Tärnaby.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1208660, member: 131147"] Korta svaret är ja. Åre har en lite egen status som liftburet skidberg i Sverige med respektabel fallhöjd. Jag precis som du åker nästan bara till alperna för nöjesåkning. Har även åkt i Sälen, Idre, Hemavan, Tärna, Funäs, Ramis, Tännäs och lite fler till. Har spenderat rätt många lägerhelger och lägerveckor i alla Vemdalens system med alpintävlande barn och ungdomar. Många har trevlig åkning och är bra på olika sätt, men dom är mer ’stora kullar’ än berg om du är van vid alperna. Men undvik vecka 9 och påsk i Åre. Försäsong/tidig säsong mörkt (som Sverige är) och min erfarenhet är att det kan vara snålt med snö och allmänt bistert väder. Tiden mellan sportlov och påsk är nice (mars). Bon chance! Min favorit är annars Tärnaby. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa skidåkningen i Sverige!
Tillbaka
Topp