Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa skidbacke i södra Sverige?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vegar" data-source="post: 1033709" data-attributes="member: 115922"><p>Mountain_Man: Det är mycket bättre input.</p><p>då skulle jag kunna dela in det i två grupper.</p><p></p><p>1. Saker som är svåra att ändra på och som troligtvis inte kan göras så väldigt mycket med i omedelbar närhet:</p><p>- Fallhöjd </p><p>- Antal pister </p><p>- Variation i pister</p><p>- Antal liftar </p><p>- Liftkapacitet</p><p>- Väder</p><p></p><p>2. Saker som är viktiga som troligtvis går att ändra på kortsiktigt:</p><p>- Parkeringsmöjligheter </p><p>- Serveringar </p><p>- Pistning </p><p>- Park </p><p>- Snömängd och kvalitet (konstsnökapacitet) </p><p>- Allmänt intryck </p><p></p><p>Iom grupp 2 är det som går att göra något åt inom kort så kanske det är dessa saker man vill utvärdera? Iom punkterna under grupp 1 är lite som det är just nu och kanske inte kommer ändras med det första.. Inte att den inte är viktig och inte skall tas med i en utvärdering, men jag tänker man åker gärna kortast möjlig distans för att få åka lite så man får ta lite det man har i sin närhet.</p><p></p><p>Jag skulle också lägga till:</p><p>- priser (liftkort med mera)</p><p>- Antal besökande (i forhållande till liftkapacitet etc. Åker man i kö?)</p><p>- Barnanpassning</p><p>- Offentlig transport till backen för den som inte har bil</p><p>- Event (skidskola etc)</p><p></p><p></p><p>Finns det fler punkter som skulle få er att åka till den lokala backen?</p><p></p><p></p><p>Hälsningar från kidsen (iom jag är under 40)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vegar, post: 1033709, member: 115922"] Mountain_Man: Det är mycket bättre input. då skulle jag kunna dela in det i två grupper. 1. Saker som är svåra att ändra på och som troligtvis inte kan göras så väldigt mycket med i omedelbar närhet: - Fallhöjd - Antal pister - Variation i pister - Antal liftar - Liftkapacitet - Väder 2. Saker som är viktiga som troligtvis går att ändra på kortsiktigt: - Parkeringsmöjligheter - Serveringar - Pistning - Park - Snömängd och kvalitet (konstsnökapacitet) - Allmänt intryck Iom grupp 2 är det som går att göra något åt inom kort så kanske det är dessa saker man vill utvärdera? Iom punkterna under grupp 1 är lite som det är just nu och kanske inte kommer ändras med det första.. Inte att den inte är viktig och inte skall tas med i en utvärdering, men jag tänker man åker gärna kortast möjlig distans för att få åka lite så man får ta lite det man har i sin närhet. Jag skulle också lägga till: - priser (liftkort med mera) - Antal besökande (i forhållande till liftkapacitet etc. Åker man i kö?) - Barnanpassning - Offentlig transport till backen för den som inte har bil - Event (skidskola etc) Finns det fler punkter som skulle få er att åka till den lokala backen? Hälsningar från kidsen (iom jag är under 40) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bästa skidbacke i södra Sverige?
Tillbaka
Topp