Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1229261" data-attributes="member: 175247"><p>Tack [USER=144594]@fredw[/USER] och [USER=83225]@Pillard[/USER] för era svar.</p><p>Att jag ska ha en lite bredare skida (som surfar lite bättre) i den tunga snön är jag också inne på.</p><p>Det jag är helt rådvill om är om den ska vara hård eller mjuk. Ska den vara följsam och surfande eller hård så att den flyttar på snöhögarna som Pillard skriver?</p><p>Nordica Enforcer är väl en ganska hård skida för avancerad/expert?</p><p>Eller det är kanske ändå bättre än en K2 Reckoner 102 som är ganska mjuk?</p><p></p><p>Med mina pistskidor får man hopp-svänga i slush-högarna och det suger rätt mycket kraft ur låren.</p><p></p><p>Som fredw skriver är det självklart bäst att hyra och testa först. Måste i så fall kolla innan vad man kan hyra, mitt intryck av skiduthyrarna i Österrike är att de nästan bara har pistskidor smalare än 80 mm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1229261, member: 175247"] Tack [USER=144594]@fredw[/USER] och [USER=83225]@Pillard[/USER] för era svar. Att jag ska ha en lite bredare skida (som surfar lite bättre) i den tunga snön är jag också inne på. Det jag är helt rådvill om är om den ska vara hård eller mjuk. Ska den vara följsam och surfande eller hård så att den flyttar på snöhögarna som Pillard skriver? Nordica Enforcer är väl en ganska hård skida för avancerad/expert? Eller det är kanske ändå bättre än en K2 Reckoner 102 som är ganska mjuk? Med mina pistskidor får man hopp-svänga i slush-högarna och det suger rätt mycket kraft ur låren. Som fredw skriver är det självklart bäst att hyra och testa först. Måste i så fall kolla innan vad man kan hyra, mitt intryck av skiduthyrarna i Österrike är att de nästan bara har pistskidor smalare än 80 mm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp