Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1229634" data-attributes="member: 144594"><p>...och så här utvärderade vi Völkl Yumi separat:</p><p><em>"Dag 1 med Yumi blev mycket bra. Iofs en toppendag pist- och vädermässigt men en variation från hårdfrusen morgonpist till mjuka blötare snöhögar på em - allt gillades. Jag var litet orolig för längden men inget som tyder på att de skulle vara för korta. Långa svängar i hög fart, inga problem. Ingen ostadighet. Korta svängar i lägre fart samma sak, kändes lätta och lättsvängda. Och mindre ont i knäna när dagen var slut!</em></p><p><em>Testar Blaze imorgon, mest för att känna på en annan typ av skida. Det blir värdefullt men det lutar åt Yumi."</em></p><p></p><p>Detta var v 11 i Åre, ofta sol, med hårt och kallt på morgonen och allt mjukare snö på eftermiddagarna. Dock aldrig riktigt tung vårslask. Hon hade gått ner från 170 cm Kenja till 163 cm Yumi. Det såg bra ut när hon åkte på dessa Yumi, naturligt skärande svängar hela tiden och inget problem att öka farten vilket hon gör ibland.</p><p>Hon lärde sig åka skidor som vuxen men är benstark och bestämd i åkstil med naturligt god teknik. Att hon lärde sig sig åka på 2000-talet kan ha varit en fördel eftersom hon aldrig åkt på gamla typens nybörjarskidor som premierade sladdsvängande, tvärtom. Men jag tror att hennes nya Yumi är aningen mer förlåtande än hennes gamla Kenja, och det är bra.</p><p></p><p>Om de är idealiska för glaciären är en helt annan fråga. Min hyggligt välunderbyggda åsikt är att Völkl Yumi 84 verkar vara en utmärkt allroundskida för många med en mycket stor "sweet spot".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1229634, member: 144594"] ...och så här utvärderade vi Völkl Yumi separat: [I]"Dag 1 med Yumi blev mycket bra. Iofs en toppendag pist- och vädermässigt men en variation från hårdfrusen morgonpist till mjuka blötare snöhögar på em - allt gillades. Jag var litet orolig för längden men inget som tyder på att de skulle vara för korta. Långa svängar i hög fart, inga problem. Ingen ostadighet. Korta svängar i lägre fart samma sak, kändes lätta och lättsvängda. Och mindre ont i knäna när dagen var slut! Testar Blaze imorgon, mest för att känna på en annan typ av skida. Det blir värdefullt men det lutar åt Yumi."[/I] Detta var v 11 i Åre, ofta sol, med hårt och kallt på morgonen och allt mjukare snö på eftermiddagarna. Dock aldrig riktigt tung vårslask. Hon hade gått ner från 170 cm Kenja till 163 cm Yumi. Det såg bra ut när hon åkte på dessa Yumi, naturligt skärande svängar hela tiden och inget problem att öka farten vilket hon gör ibland. Hon lärde sig åka skidor som vuxen men är benstark och bestämd i åkstil med naturligt god teknik. Att hon lärde sig sig åka på 2000-talet kan ha varit en fördel eftersom hon aldrig åkt på gamla typens nybörjarskidor som premierade sladdsvängande, tvärtom. Men jag tror att hennes nya Yumi är aningen mer förlåtande än hennes gamla Kenja, och det är bra. Om de är idealiska för glaciären är en helt annan fråga. Min hyggligt välunderbyggda åsikt är att Völkl Yumi 84 verkar vara en utmärkt allroundskida för många med en mycket stor "sweet spot". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp